سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی های جهانی نشان می دهند:

دامنه مرگ و میر ناشی از ایدز در حال گسترش است

اگر چه اغلب موارد مرگ و میر ناشی از ایدز و بیماری های آمیزشی مربوط به قاره آفریقا است، اما بررسی های جهانی نشان می دهند که دامنه عمده این مرگ و میر ها در حال گسترش به سایر مناطق جهان است.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر چه در سال های اخیر با بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی، بسیاری از عوامل و بیماری های عفونی کنترل شده اند، اما روند برخی از بیماری های عفونی افزایش یافته و تعدادی از این نوع بیماری ها با ماهیت جدید در حال بروز هستند.

وی افزود: ایدز از مهم ترین بیماری عفونی است که در چند سال گذشته موجب آلودگی، ابتلا ، ناتوانی و مرگ و میر تعداد بسیار زیادی از مردم جهان شده است.

خالصی با اشاره به این که بیماری ایدز همراه با سایر بیماری های آمیزشی خطری جدی برای سلامتی انسان ها محسوب می شوند، تصریح کرد: در حال حاضر اغلب موارد ابتلای ناشی از این بیماری ها مربوط به آفریقا و مناطقی از آسیا است که البته شیوع و مرگ و میر در حال تغییر است.

وی تاکید کرد: اگر چه اغلب موارد مرگ و میر ناشی از ایدز و بیماری های آمیزشی مربوط به قاره آفریقا است، اما بررسی های جهانی نشان می دهند که دامنه عمده این مرگ و میر ها در حال گسترش به سایر مناطق جهان است.

خالصی گفت: اگر روند کنونی ابتلا و مرگ و میر ناشی از ایدز و بیماری های آمیزشی ادامه یابد، در چند سال آینده قاره آسیا نیز به یکی از مناطق با شیوع و مرگ و میر بسیار بالا از نظر ایدز و بیماری آمیزشی تبدیل می شود.

وی با بیان این که ایدز و بیماری های آمیزشی از جمله مهم ترین عوامل ناباروری در جهان هستند یادآور شد: در برخی از مناطق جهان ایدز و بیماری های آمیزشی هزینه های بسیار سنگینی را بر جامعه تحمیل کرده و همچنین بع عنوان مهم ترین عامل مرگ و میر در بین زنان باردار شناخته می شوند./ع2


برچسب ها: ایدز ، بیماری ، آمیزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.