سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاي حمله هوايي هواپيماهاي بدون خلبان آمريکايي در مرزهاي مصر با ليبي

دولت آمريکا در دوره باراک اوباما دهها بار بيشتر از دولتهاي سابق از هواپيماهاي بدون خلبان استفاده کرده است و اين هواپيماها به تازگي کارواني را در مرزهاي مصر با ليبي بمباران کرده‌اند که اجازه انتشار خبرهاي آن داده نشده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري المنار ؛ کشتار مردم در حملات هواپيماهاي بدون خلبان آمريکا در برخي کشورها افزايش يافته و دولت آمريکا از زمانيکه باراک اوباما رياست آن را به  عهده گرفته است بيش از همه دولتهاي گذشته از هواپيماهاي بدون خلبان در بمباران وترور در شماري از کشورها در افغانستان ، پاکستان ، يمن ، عراق ، ليبي و برخي مناطق ديگر که اعلام نمي شود  استفاده مي کند.

آمريکا در چند روز گذشته از هواپيماهاي بدون خلبان براي بمباران کارواني که واشنگتن مي‌گويد به شبکه هاي قاچاق سلاح در مرزهاي مصر با ليبي وابسته بود استفاده کرده و اين موضوع پنهان نگه داشته شده است .منابع آگاه گفتند دولت آمريکا با هواپيماهاي بدون خلبان در چارچوب آنچه که مبارزه با تروريسم مي نامد در حال عمليات سر‌ّي است و گاهي برخي تيمهاي سر‌ّي آمريکايي افراد تحت تعقيب را بازداشت مي کنندو آنها را مي کشند.

اين منابع گفتند برخي کشورها هدف اين حملات قرار دارند اما خبرهاي مربوط به آن را منتشر نمي کنند. سازمانهاي امنيتي آمريکايي در تعدادي از  کشورهاي عمليات مشکوک انجام مي دهند و آنها به تازگي با استفاده از هرج و مرج موجود در ليبي و کشته شدن سفير اين کشور در طرابلس به ليبي نفوذ کرده اند تا فعاليتهايي مانند قتل و ربودن افراد را انجام دهند.

اين منابع مي گويند دولت آمريکا دست سازمانهاي اطلاعاتي اش را براي اجراي آزادانه اين عمليات در چندين کشور باز گذاشته و  عمليات اين سازمانها در دوره اوباما دهها بار از دوره هاي گذشته بيشتر است .گفتني است اوباما مي خواهد مشاورش در امور مبارزه با تروريسم را به عنوان رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا ( سيا ) انتخاب کند.
برچسب ها: هواپیما ، آمریکا ، مصر ، لیبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.