سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

28 بهمن:

آغاز مرحله دوم طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال

برای جلوگیری از بروز فلج اطفال در کشور از استان های جنوب شرقی طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کودکان زیر 5 سال در این استان ها آغاز شده است.

دکتر زهرایی رئیس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال برای کودکان زیر 5 سال برای افزایش سطح ایمنی این کودکان از 17 دی ماه در استان های جنوب شرقی آغاز شده است.

وی با اشاره به این که طرح ریشه کن فلج اطفال را از سال 73 آغاز شده گفت: این طرح باعث شده که تا به امروز هیچ موردی از ابتلا به بیماری فلج اطفال گزارش نشود و این امر به تاکید سازمان جهانی بهداشت رسیده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت برای حفظ این وضعیت در کشور طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال را در استان های جنوب شرقی به دلیل مجاورت با کشورهای همسایه همچون افغانستان و پاکستان به دلیل شیوع بالای فلج اطفال آغاز کرده است .

زهرایی با بیان این که این طرح 800 هزار کودک را تحت پوشش قرار می دهد اظهار داشت: این طرح در طی دو مرحله با فاصله یک ماه انجام می شود که طرح اول آن از 17 دی ماه آغاز و تا 21 دی ادامه دارد و مرحله دوم نیز از 28 بهمن آغاز و تا اول اسفند ماه ادامه خواهد داشت./ع2

برچسب ها: واکسن ، فلج ، اطفال ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.