سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکز تحقیقات معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور اعلام کرد

حمایت 900 میلیون دلاری از تولید/ اختصاص 3 هزار میلیون دلار به بخش کشاورزی

در اجراي قانون بودجه سال 91 و به منظور حمايت از بخش صنعت و معدن و تامين منابع ريالي توليدکنندگان جمعا معادل ريالي 900 ميليون دلار قرار‌داد عامليت ريالي با بانک‌هاي صنعت و معدن‌، توسعه تعاون، توسعه صادرات ايران، سپه و صادرات ايران منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، مرکز تحقیقات و پژوهش‌های معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور عمکرد صندوق توسعه ملی در قراردادهاي عامليت با بانک‌ها را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس این گزارش تمام جزئیات فعالیت صندوق توسعه ملی و اعتبارات اختصاص یافته توسط آن به بخش‌های مختلف کشور را بررسی کرده است.

براي تعداد 133 طرح به ارزش 2 هزارو 36 میلیون دلار قرار داد منعقد شده است، این ارزش 50% کل طرح‌هاي بانک صنعت و معدن را تشکيل مي‌دهد، که در اين ميان 83 تعداد طرح به ارزش 8 هزار و 378 ميليون دلار منتهي به گشايش اعتبارات اسنادي LC شده و معادل 112 ميليون دلار از آن‌ها تا کنون پرداخت شده است.

در اجراي بند (16) قانون بودجه سال 90 مبلغ 3 هزار ميليون دلار به بخش کشاورزي تخصيص يافته کهازاينمبلغ،  2 هزارو 950 ميليون دلار پس از تبديل به ريال پرداخت شده است و همچنین 50 ميليون دلار باقي‌مانده به صورت ارزي تخصيص داده شده است.

بر اين اساس بانک کشاورزي تا تاريخ 12 مرداد 91  تعداد 7 هزار و 874 فقره تسهيلات به مبلغ 4هزارو 276 ميليارد ريال تصويب کرده و از اين ميزان 6 هزارو349 فقره تسهيلات به مبلغ 2 هزارو 337 ميليارد ريال قرار داد منعقد کرده است.

به منظور حمايت از بخش تعاوني کشور يک فقره قرار داد عامليت ارزي به مبلغ 500 ميليون دلار و يک فقره قرار داد عامليت ريالي معادل 200 ميليون دلار با بانک توسعه تعاون منعقد شده، که حدودا مبلغ 15 ميليون دلار برای 2 طرح ارزي به بانک مرکزي اعلام مسدودي شده است.

در جهت تشويق صادرکنندگان به ويژه صادرکنندگان خدمات فني و مهندسي قرار داد عامليت به مبلغ 2 ميليارد با بانک توسعه صادرات منعقد شده است که از اين ميزان حدودا مبلغ 803 ميليون دلار برای 11 طرح به بانک مرکزي اعلام مسدودي شده است.

در اجراي اساسنامه صندوق و حمايت از بخش غيردولتي نخستين قرار داد عامليت با بانک غيردولتي اقتصاد نوين بهميزان607 ميليون دلار منعقد شده است.

در اجراي جز 5-2 ماده واحده قانون بودجه سال 91 و به منظور حمايت از بخش صنعت و معدن و تامين منابع ريالي توليدکنندگان جمعا معادل ريالي 900 ميليون دلار قرار داد عامليت ريالي با بانک‌هاي صنعت و معدن ، توسعه تعاون، توسعه صادرات ايران سپه و صادرات ايران منعقد شده است.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.