سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كرمانشاه/

کشف هفت قطعه پرنده کمیاب از شکارچی متخلف در فریدونکنا

هفت قطعه پرنده کمیاب از شکارچی متخلف در فریدونکنار کشف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای بابلسر و فریدونکنار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران از دستگیری شکارچی متخلف پرنده در این شهرستان خبر داد و گفت: از این فرد دو قطعه قو، يك قطعه فلامینگو، دو قطعه تنجه، يك قطعه آنقوت و یک قطعه اردک تاجدار زنده کشف و ضبط شد.

کیایی افزود: در پی گزارش مردمی به یگان حفاظت این اداره؛ نیروها پس از شناسایی محل موفق به کشف 7قطعه پرنده کمیاب که جزء گونه های حمایت شده به شمار می آیند؛ شدند.

وی تصریح کرد: این فرد متخلف ؛ پرندگان را در زیر زمین خانه مسکونی خود قرار داده بود و قصد فروش آنها را داشت که پس از دریافت مجوز ورود به منزل از دادستانی فریدونکنار و همکاری نیروی انتظامی با نیروهای این اداره پرندگان کشف و ضبط شدند .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای بابلسر و فریدونکنارگفت: اسارت در قفس و دسترسی نداشتن این پرندگان به غذا منجر به ضعف و ناتوانی آنها برای پرواز شده است که این پرندگان پس از تجدید نیرو در تالاب بین المللی فریدونکنار که بیست و دومین تالاب بین المللی ایران به شمار میرود رها سازی می شود.

بگفته کیایی: پرونده این متخلف پس از تکمیل برای انجام مراحل قانونی به مراکز قضایی ارجاع داده خواهد شد.

گفتنی است: این پرندگان زیبای حمایت شده از جمله پرندگان زمستان گذران در ایران هستند که در فهرست اتحادیه جهانی حفاظت از گونه های در خطر انقراض هستند./ب

برچسب ها: شکارچی ، متخلف ، فریدونکنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.