سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

کمتر از یک تخت بیمارستانی برای هر هزار نفر در نیشابور وجود دارد

رئیس دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي‌‌ و درماني نیشابور گفت: شاخص نسبت تخت‌هاي بيمارستاني به جمعيت در نیشابور برابر با هفت ‌دهم تخت ثابت به ازاي هر هزار نفر است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، دکتر سید‌کاظم فرهمند افزود: شاخص نسبت تخت‌هاي بيمارستاني به جمعيت در ميانگين کشوری یک و هشت دهم است.

وی بیان داشت: تعداد تخت‌هاي بيمارستاني در يک منطقه به ازاي جمعيت همان منطقه که نشان‌دهنده ميزان در دسترس‌بودن تخت‌هاي بيمارستاني است، شاخص نسبت تخت به جمعيت محسوب می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکي و خدمات بهداشتي‌ و درماني نیشابور ادامه داد: ضریب هفت دهم معرف این است که ما به ازای هر هزار و 400 نفر یک تخت داریم در صورتی‌که در میانگین کشوری تقریبا به ازای هر 600  نفر یک تخت وجود دارد.

فرهمند عنوان کرد: اين نسبت در مسائل بهره‌گيري از خدمات مراقبت پزشکي کاربرد فراوان دارد و در کشورهاي پيشرفته بين يک تا سه تخت به ازاي هر هزار نفر جمعيت وجود دارد.

وی بیان کرد: در بیمارستان‌های دولتی حکیم و 22 بهمن به ترتیب 96 و174 تخت و بیمارستان خیریه قمر بنی هاشم(ع) 50 تخت و در مجموع 320 تخت ثابت وجود دارد.

فرهمند اضافه کرد: با توجه به برنامه سطح‌بندی نظام تخصیص منابع ساختاری خدمات درمان بستری کشور تا پایان سال 1393 تعداد تخت‌های شهرستان باید به رقم 650 برسد که بر این اساس تسریع در احداث بیمارستان 320 تختخوابی نیشابور و 32 تختخوابی شهر فیروزه ضروری به نظر می‌رسد./ع

برچسب ها: بیمار ، نبود ، امکانات ، کافی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.