سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

گرد و غبار مهمان هفتگی قصرشیرینی ها

كارشناس مسوول پیش بینی اداره هواشناسی كرمانشاه گفت: ورود سامانه جدید گرد و غبار كه از شب گذشته نواحی مرزی استان كرمانشاه را فرا گرفته، دید افقی در قصرشیرین را به 200متر كاهش داده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سعید قاسمی گفت : دید افقی در این شهرستان اینك 9 هزار و 800 متر از میزان استاندارد یك هوای سالم كه (10 هزار متر) است، كمتر می باشد كه این امر نشان دهنده آلودگی شدید هوا در این منطقه مرزی غرب كشور است.

وی با بیان اینكه این سامانه تا اواخر روز جاری در آسمان ایبن شهرستان وجود دارد، تصریح كرد: دمای فعلی هوای قصرشیرین 9 درجه سلسیوس بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوا نیز بیشتر از 85 درصد گزارش شده است.

قاسمی افزود: همچنین دید افقی ناشی از گرد و غبار در بخش مرزی سومار از توابع شهرستان قصرشیرین هم اكنون پنج هزار متر و در سرپل ذهاب نیز یك هزار متر است و پیش بینی می شود در ساعات آینده از میزان ابرناكی و غلظت غبار موجود در هوا كاسته شود و این سیستم بتدریج از آسمان منطقه خارج شود.

وی از ورود سامانه ای بارش زا از عصر فردا (چهارشنبه) در بیشتر مناطق استان كرمانشاه خبرداد و گفت: با ورود این سامانه شاهد بارش برف و باران و وزش باد در سطح استان خواهیم بود ضمن اینكه در روز پنجشنبه نیز باز هم مناطق مرزی و غربی استان مستعد گرد و غبار خواهد بود.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه قصرشیرین نتیجه وزش باد شدید در بیابان های كشور عراق است كه پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی كشورمان شده و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای كشور می شود.

شبكه بهداشت و درمان شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب با صدور اطلاعیه های جداگانه از شهروندان بویژه افراد مسن، كودكان و بیماران قلبی و تنفسی خواستند به دلیل آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری كنند و در صورت لزوم از ماسك استفاده نمایند.

برچسب ها: کرمانشاه ، گرد ، غبار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.