سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توانمندسازي تنها با مشاركت مردمي امكان پذير است

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: راهبرد اصلي توانمند سازي سکونتگاههاي غير رسمي، اعتقاد به مردم و مسائل آنها است‌ .

مجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران بابيان اينكه برنامه توانمند سازي را مي توان مجموعه اقداماتي دانست که به منظور ساماندهي فضايي بافت هاي غيررسمي انجام مي شود، گفت: اين برنامه شامل فرايندي است كه مشارکت همه اقشار محروم جامعه را درباره سرنوشت خود در نظر مي گيرد.

 
وي با اشاره به اينكه راهبرد اصلي اين مدل اعتقاد به مردم و مسائل آنها است ،گفت:‌ اين مسايل مي تواند به بهترين شکل ممکن به دست مردم و گروه هاي ذينفع حل شود.

کیان پور ويژگي هاي اين طرح ها را  ارتقاي سطح آگاهي هاي اجتماعي امنيتي ساکنان و همچنين ارتقا مشارکت مردمي در تامين خدمات زيربنايي و اجتماعي عنوان كرد و افزود: ارتقا توانمندي هاي اقتصادي ساکنان، ظرفيت سازي در مديريت شهري براي نظارت و کنترل و تحويل پروژه، توجه به اولويت هاي اهل محل در تعريف و ارائه پروژه ها از ديگر ويژگي هاي اين طرح به شمار مي رود.
 
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و یهسازی شهری ایران درادامه تصريح كرد:  هماهنگي با دستگاه هاي مديريت شهري در بخش هاي مختلف، مديريت بين بخشي طرح و تهيه آن با همکاري مديريت محلي در کل فرآيند، داشتن نگاه اجتماعي و توجه به گروه هاي اجتماعي آسيب پذير (کودکان-زنان-معلولان)، تقاضا مدار بودن به جاي عرضه محوري طرح، برنامه گرايي به جاي پروژه محوري از ديگر ويژگي هاي اين طرح عنوان كرد.

کیان پور با اشاره به اينكه برنامه ريزي بايد با مشارکت واقعي و مردم باشد، افزود: به کارگيري رويکرد مشارکت در توانمند سازي بافت هاي فرسوده و غير رسمي بي شک مستلزم بسيج نهادها و گروه هاي مردمي و استفاده از نظر کارشناسان خبره در اين زمينه  است.

وي در ادامه يادآور شد: توجه به يکپارچگي فضايي و اجتماعي حاشيه نشينان و ساکنان کم درآمد در گرو استفاده از توان و استعداد ساکنان است.

 
وي در ادامه تصريح كرد:‌به عبارتي در رويکرد توانمند سازي مشارکت، همگرايي و تشريک مساعي تمام نقش آفرينان در کنار نقش تسهيل گر بخش دولتي امري حياتي است.

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه اظهار داشت: توانمند سازي بر ديدگاه فقرزدايي و توسعه پايدار انسان محور با تکيه بر مشارکت شهروندان و شهر (مديريت شهري) متکي است./عب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.