سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سه هزار هکتار طرح آبياري تحت فشار در نیشابور در حال اجرا است

رئيس اداره امور فني و زيربنايي جهاد کشاورزي نيشابور گفت: بيش از سه هزار و 300 هکتار طرح آبياري تحت فشار در این شهرستان در سال‌هاي 90 و 91 اجرا شده و يا در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی مدیریت مذکور، مهندس سيدمحمد درودي افزود: تعداد 74 پروژه آبياري نوين از محل اعتبارات مصوب دولتي سال 1390 در سطح هزار و 478 هکتار طي سال‌هاي 90 و 91 اجرا شده است.

وی بیان داشت: تعداد 111 پروژه به ميزان هزار و 910 هکتار نيز در سال جاري در دست اجرا است که اعتبارات لازم از طريق بانک کشاوزري و صندوق حمايت از توسعه بخش کشاورزي شهرستان تامين شده است.

رئيس اداره امور فني و زيربنايي جهاد کشاورزي نيشابور عنوان کرد: علاوه‌ بر طرح‌هاي اجرا شده و در دست اجرا، تعداد 29 طرح شامل دو هزار و 306 هکتار و يک طرح 800 هکتاري نيز که کارهاي مطالعاتي، طراحي و نقشه‌برداري آن انجام شده در انتظار ابلاغ اعتبارات جديد است.

درودي خاطرنشان کرد: تغيير روش‌هاي آبياري از سنتي به سيستم‌هاي نوين و تحت فشار شامل طرح‌هاي آبياري قطره‌اي و باراني، ضمن صرفه‌جويي آب در بخش کشاورزي سبب افزايش درآمد کشاورزان از طريق کاهش هزينه‌هاي کاشت، داشت و برداشت نیز مي‌شود./ع

برچسب ها: آبیاری ، تحت ، فشار ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.