سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سید احمد نادمی با اشاره به جشنواره «آيات»:

هرقدر براي قرآن کارکنيم کم است

سید احمد نادمی گفت: اميدوارم جشنواره محلي براي تولد امثال استاد فرشچيان باشد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سيد احمد نادمي، شاعر، منتقد و پژوهشگر در گفتگو با ستاد خبري جشنواره هاي بين المللي قرآني«آيات» هر حرکت تبلیغی و ترغیبی در زمينه ترويج کلام وحي را در ارتباط هرچه بیشتر میان جامعه و قرآن موثر دانست و گفت: «مثال واضحی که در بیان میزان تاثیر این این حرکات تبلیغی و ترغیبی می توانم بزنم، برگزاری مسابقات قرآن و دعوت از قاریان برجسته مصری در دو دهه اخیر بوده که تاثیرات غیر قابل انکاری را در ارتباط مردم با قرآن و همچنین پربار و پر رونق شدن این جلسات معنوی، داشته است.»
 
وي افزود: بر اين اساس می توان گفت که جشنواره های بین المللی قرآنی «آیات» که در حوزه های ادبی و هنری برگزار می شود، می تواند تاثیر عمیقی بر نگاه و رابطه ميان جامعه و کلام وحي داشته باشد. چراکه پیوند جامعه ما با قرآن، پدیده تازه و نو ظهوری نیست و این پیوند ریشه های هزار ساله دارد.
 
اين داور جشنواره شعر فجر تصريح کرد: بیان این باورهای نهادینه شده از طریق قشر ادیب و هنرمند جامعه می تواند تاثیر دوچندانی را نسبت به فعالیت های پیشین در این زمینه داشته باشد.
 
نادمي همچنين برگزاری جشنواره هایی مانند آيات را در هدايت توليدات فرهنگي – هنري بومي و برخاسته از فرهنگ اسلامي – ايراني کشورمان موثر دانست و گفت:«برگزاري چنين محافل فرهنگي در وهله اول باعث می شود که تولیدات آثار در این زمینه ها و موضوعات در آمار بالایی قرار بگیرد. البته غنی بودن آثار ارائه شده به توانایی و درونیات هنرمند مربوط می شود. در طول تاریخ فرهنگ و هنر ما هنرمندان توانا و ماندگاری داشته ایم که در موضوعات مختلف، آثار ماندگاری از خود بجا گذاشته اند.یعنی اگر هنرمند درک درستي از موضوع داشته باشد، می تواند برای منتقل کردن هر پیامی آثاری جاودانه خلق کند.
 
وي در پايان نيز با اشاره به جايگاه خوب جشنواره ايات در ميان جشنواره هاي دهه فجر گفت: از آنجاییکه نگاه مردم به قرآن یک نگاه قدسی است، با تبلیغات صحیح می توان میزان استقبال از این جشنواره ها را افزایش داد. بطور کلی بايد از تمامی ظرفیت ها و فضاها برای تبلیغ و ترویج این جشنواره استفاده کرد، که ما هرچقدر در زمینه قرآن کار کنیم، کم کار کرده ایم.
 
اين پژوهشگر کشورمان در پايان اظهار اميدواري کرد که زیبایی های قرآنی از طریق هنرمندان ما، به بهترین شکل ممکن متجلی شود. در واقع ما به نوعی مرید و دنباله روی هنرمندان گرانقدر و افتخار آفرینی هستیم که خود و هنر خود را وقف باورهایشان کرده اند؛ که استاد فرشچیان نمونه بارز این هنرمندان است. من امیدوارم که جشنواره های بین المللی قرآنی آیات، زمینه ظهور و پیدایش هنرمندان گرانقدری چون این استاد ارجمند را فراهم آورد.
 
وي اضافه کرد: امیدوارم برگزاري چنین جشنواره هایی، برای برگزار کنندگان به عنوان یک تکلیف الهی، و برای شرکت کنندگان شرکت در یک همایش معنوی باشد؛ که اگر چنین نگرشی پشت این گونه حرکات باشد، نتیجه کار هرچه شود، موجب بهره برداری همگان می شود.
 
شایان ذکر است که معاونت امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با همکاری نهاد های مختلف فرهنگی جشنواره هاي بین المللی قرآنی «آیات» را در دهه فجر و همزمان22 استان و 22 کشور جهان، در قالب برنامه های فرهنگی و هنری برگزار می کند./ي2
برچسب ها: نادمی ، جشنواره ، آیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.