سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

دامداري دو هزارو 500 رأسي ملاير در دهه فجر به بهره برداري مي رسد

معاون استاندار و فرماندار ويژه ملاير از افتتاح فاز نخست دامداري دوهزارو 500 رأسي اين شهرستان با يک هزار رأس دام در ايام دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان  ؛ حسن خيريانپور در جمع خبرنگاران افزود: اين دامداري وابسته به بنياد مستضعفان و بزرگترين دامداري در استان و غرب کشور است و قادر به توليد روزانه 100 تن شير خام است.
وي گفت: با اختصاص 50 ميليارد ريال تسهيلات جديد با مواقفت استاندار همدان، فازهاي بعدي اين دامداري تا بهار سال 92 بايد به بهره برداري کامل برسد.
وي همچنين ازساخت کارخانه کنسانتره ميوه در اين شهرستان خبر داد و افزود: اين کارخانه با سرمايه گذاري حدود 150 ميليارد ريال، در زميني به مساحت 170 هزار مترمربع و سوله 16 هزار مترمربعي احداث خواهد شد.
وي گفت: هم اکنون سرمايه گذار اين طرح پروانه احداث کارخانه کنسانتره ميوه را در بخش سامن ملاير اخذ کرده و اقدامات لازم در حال انجام است.
خيريانپور اضافه کرد: با احداث اين کارخانه، براي بيش از 100 نفر اشتغال مستقيم ايجاد خواهد شد.
وي از افتتاح فاز نخست کارخانه فروسيليس غرب در شهرک شيشه امام رضا(ع) به زودي خبر داد و گفت: احداث اين کارخانه 300 ميليارد ريال سرمايه گذاري ارزي و ريالي به همراه داشته و در نوع خود سومين کارخانه در کشور است.
فرماندار ويژه ملاير ميزان توليد ساليانه اين کارخانه را 12 هزار تن فروسيليسيوم عنوان کرد و بيان داشت: شرکت فروسيليس غرب در فاز دوم قادر به توليد ساليانه 24 هزار تن فروسيليسوم است.
خيريانپور همچنين از در حال اجرا بودن کارخانه بافتسان با 700 ميليارد ريال سرمايه گذاري و 380 هزار تن توليد ساليانه و اشتغالزايي 200 نفر به طور مستقيم در اين شهرستان خبر داد.
خيريانپور ايجاد طرح بزرگ پتروشيمي با بيش از يک هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري ارزي و ريالي را نيز گامي مهم در ايجاد اشتغال و سرمايه گذاري در اين شهرستان عنوان کرد.
وي گفت: با در نظر گرفتن سرمايه گذاري عظيم براي احداث اين پروژه، تحول خوبي در منطقه ايجاد و زمينه اشتغال 475 نفر نيز فراهم خواهد شد.
وي گفت: هم اکنون مکان يابي اين طرح  انجام شده و در مرحله واگذاري زمين است./ع
برچسب ها: دامداری ، ملایر ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.