سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

بیشترین آسیب حوادث خراسان شمالی مربوط به بجنورد است

مدیر‌کل دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی بیشترین آسیب حوادث طبیعی استان در امسال را مربوط به بجنورد دانست.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، سید علی میرکریمی امروز در بجنورد اظهار کرد: سیل بیشترین این حوادث بوده که به اراضی کشاورزی،باغ،دام و طیور،مسکونی ،ابنیه و منابع آب خسارت وارد کرده است.

وی با بیان اینکه مجموع خسارات‌های وارد شده از بروز حوادث طبیعی امسال در استان افزون بر689میلیارد ریال بوده است تصریح کرد:بخش عمده‌ای از این خسارت‌ها در شهرستان بجنورد روی داده است.

میرکریمی در عین حال بر گسترش فرهنگ بیمه در استان برای جبران خسارت‌ها تاکید کرد و گفت:رسانه‌ها با فرهنگ سازی در این زمینه نقش کلیدی دارند.

وی با اشاره به اینکه با گسترش بیمه در واقع مدیریت مناسب بلایای طبیعی صورت گرفته است تصریح کرد:این امر سبب کاهش خسارت  بخش‌های مختلف به ویژه محصولات کشاورزی می‌شود.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران خراسان شمالی  از طبیعت به عنوان بستر حیات بشر و فعالیت‌های اقتصادی به ویژه امور کشاورزی مورد بهره برداری انسان یاد کرد و گفت: متأسفانه گاهی عرصه برخی بلایا و اتفاقات طبیعی می‌شود.

 

وی تصریح کرد: بی تردید این حوادث طبیعی همواره به عنوان تهدیدی جدی برای تولید و اقتصاد مطرح شده‌اند که با مدیریت علمی و صحیح و انجام فعالیت‌های پیشگیرانه‌ می‌توان ضمن غلبه بر این بحران‌های طبیعی آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

میرکریمی بروز حوادثی چون سیل، زلزله، صاعقه، تگرگ، سرما، یخبندان، خشکسالی و شیوع آفات و بیماری‌های نباتی و دامی را  از جمله بلایای طبیعی خواند که باید با گسترش فرهنگ بیمه برای کاهش خسارات از هم اکنون تدبیر کرد.

وی یاد آور شد:بی تردید یکی ازمهمترین و مؤثرترین راهکار پیشگیری از کاهش اثرات بلایای طبیعی انجام عملیات بیمه به ویژه در بخش کشاورزی است./ج1

برچسب ها: بجنورد ، سیل ، یخبندان ، تگرگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.