سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری:

وضعیت ارز دانشجویان بورسیه در هاله ای از ابهام

بعد از گذشت 50 روز هنوز وضعیت ارز دانشجویان بورسیه در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

حسن مسلمی نائینی مدیر کل امور بورس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت:  براساس مسئولیتی که وزارت علوم دارد و البته با توجه به افزایش تعداد دانشجویان که هر روزه افزایش می یابد هم اکنون نیازمند اعضای هیئت علمی هستیم و این در حالی است که هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان دکتری در رشته های اولویت دار به خارج از کشور اعزام می شوند و نیازمند بودجه ای در خصوص هستیم که اما این بودجه تا کنون تامین نشده است.

وی افزود: این مبلغ ارز، به عنوان حقوق و مقرری این دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند محسوب می شود و باید به صورت ماهانه به دست آن ها برسد و الا این دانشجویان با مشکلات هزینه ای و حتی سیاسی روبرو می شوند.

وی به جلسه ارتباطی با ویدئو کنفرانسی که با دانشجویان برقرار کرده اشاره کرد و افزود: در جلسه کنفرانسی که با برخی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه های اروپایی کشورهای روسیه و ترکیه از طریق انجمن اسلامی برگزار کردیم دانشجویان اظهار داشتند که مشکلات زیادی از جمله شهریه، اجاره و حتی بیمه را دارند و در خصوص این موارد دغدغه های زیادی دارند.

برای بورس دانشجویان بلند مدت و کوتاه مدت نیازمند ارز هستیم

مسلمی نائینی در ادامه گفت: در اوایل مهر ماه جلسه ای با رحیمی معاون اول ریاست جمهوری مسئولین اقتصادی و وزیر علوم برگزار شده بود و تصمیمات خوبی هم گرفته شده بود و امیدوار بودیم که این مشکلات دانشجویان حل شود اما متاسفانه این بودجه تامین نشد.

وی افزود: مشکلات دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می کند به اندازه کافی بالا است و علیرغم آن مشکلات هم اکنون بحث بودجه هم اضافه شده است .

مسلمی نائینی تصریح کرد: هم برای بورس دانشجویان بلند مدت و هم بورس کوتاه مدت نیازمند ارز از بانک مرکزی هستیم که امیدواریم بانک مرکزی بحث ارز دانشجویان بورسیه را در اولویت قرار دهد./ع2
برچسب ها: ارز ، دانشگاه ، علوم ، بورسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.