سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

فضای سایبری صداقت در ازدواج‌ها را خدشه‌دار می‌کند

استاد حوزه علمیه ماکو، گفت: لازمه توجه به معیارهای اصلی در انتخاب همسر داشتن صداقت و صراحت در بیان و عمل است که فضاهای سایبری عملا تحلیل بر اساس واقعیت را از فرد می‌گیرد.

حجت‌الاسلام ولی تاج‌الدینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: پدیده جهانی شدن ارتباطات بدون شک گریزناپذیر است و نسل امروز نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تصور اینکه جوانان نباید در این مسیر قرار گیرند تصوری کاملا ایده‌آل‌گرا است.

وی افزود: جستجوی راه حل‌های منطقی و آگاهی دادن به جوانان در مورد چگونگی استفاده از ابزارها و امکانات فن‌آوری روز راهکار فرهنگ‌سازی سالم در بین نسل جوان است.

تاج‌الدینی با تشریح پیامدهای منفی آشنایی‌های اینترنتی و خیابانی در تضعیف بنیان خانواده و هدف اصلی تشکیل آن، گفت: اگر چه نمی‌توان رشد روزافزون وسایل ارتباط جمعی و فن‌آوری نوین را انکار کرد، اما باید توجه داشت که لازمه توجه به معیارهای اصلی در انتخاب همسر داشتن صداقت و صراحت در بیان و عمل است که فضاهای سایبری عملا تحلیل بر اساس واقعیت را از فرد می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پدر و مادر باید فرزندان خود را به تدریج با مفاهیم ارزشی خانواده و همسر آشنا کنند تا فرزندان در هنگام رسیدن به سن ازدواج در انتخاب خود دچار سردرگمی و تضادهای ارزشی نشوند.

استاد حوزه علمیه ماکو در ارتباط با اینکه چگونه یک ازدواج سالم زمینه تعالی فرد را مهیا می‌کند، تصریح کرد: از جمله اصولی که رعایت آن در خانواده آرامش را برای مرد و زن و فرزندان فراهم می‌سازد، جلب اعتماد حقیقی طرفین است.

وی دومین عامل مهم تحکیم بنیان خانواده را رعایت حقوق یکدیگر در محیطی نرم و آرام اعلام کرد و گفت: حفظ شأن و منزلت افراد به ویژه در مراودات اجتماعی و تحمیل نکردن سلایق و علایق شخصی به طرف مقابل و حفظ هویت اجتماعی و فردی همسر از جمله عواملی است که رعایتش در نهایت سبب ترقی و تعالی افراد در بستری آرام و معنوی است./ب

برچسب ها: ازدواج ، ماکو ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.