سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

جابجایی 400 اصله درخت سر و نقره‏ای 18 ساله در شرکت فولاد مبارکه اصفهان

در راستای حفظ محیط زیست و با توجه به اجرای طرح های توسعه واحد تصفیه خانه پسابهای فولاد مبارکه تعداد 400 اصله درخت سرو نقره‏ای 18 ساله با استفاده از پیشرفته‏ترین روشهای رایج ، جابجا شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان محمدرضا بابایی رئیس فضای سبز و زیباسازی محيط فولاد مبارکه با بیان این مطلب گفت: شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان دوستدار محيط زيست طی چند سال اخیر طرح های توسعه خود را برای افزایش ظرفیت تولید اجرا كرده است، لذا به منظور استفاده بهینه از آب مصرفی در فولاد مبارکه مبادرت به توسعه ي تصفيه خانه پسابهاي فولاد مبارکه کردکه با توجه به اينکه در مسير توسعه تصفيه خانه تعداد 400 اصله درخت سرو نقره ای 18 ساله وجود داشت در راستای حفظ محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان با استفاده از آخرین روشهای رایج دنیا اقدام به جابجایی این درختان كرد.

وی افزود:  با حفر چهار طرف درختان و نصب پالت‏های مخصوص بصورت ذوزنقه ای و قطع ریشه های زیرین با حداقل تنش ،درختان جابجا و در محل مناسب دیگر کاشته شد.

بابایی  افزود : در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه اصفهان دارای 1600 هکتار فضای سبز می باشد که تأثیر بسیار زیادی در خصوص جذب CO2 (دی اکسید کربن) و تولید اکسیژن و ترسيب کربن دارد و از این لحاظ محیطی بسیار لطیف و عاری از هرگونه آلودگی در شرکت فولاد مبارکه ایجاد نموده که حافظت از فضای سبز و توسعه آن یکی از اهداف راهبردی و بنیادی فولاد مبارکه است.

وی خاطر نشان کرد : آبیاری این فضای سبز از طریق آبیاری قطره ای و استفاه از پسابهای تصفیه شده در فولاد مبارکه انجام می‏شود که از این جهت صرفه جویی بسیار خوبی در مصرف آب فولاد مبارکه حاصل شده و مدت دوسال است که از زاينده رود براي آبياري فضاي سبز اين شرکت هيچگونه برداشتي صورت نگرفته است. /ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.