سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان

باورهاي غلطي كه مادران بايد پرهيز كنند

کارشناس برنامه کودکان گروه بهداشت خانواده مرکز بهداشت خوزستان گفت: شرایط اجتماعی و اقتصادی، بیماری‌های مزمن و تغذیه اشتباه بر اساس باورهای غلط از جمله علل موثر بر اختلالات رشد کودکان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،  مژگان فطورچی اظهار کرد: نوزادان باید تا شش ماهگی تنها از شیر مادر تغذیه کنند و بعد از آن باید مصرف غذاهای کمکی را شروع کرد و نباید پیش از یک سالگی از غذاهای مصرفی خانواده به كودكان داده شود.
وي با اشاره به برخی باورهای اشتباه درباره تغذیه نوزادان، افزود: برخی این‌گونه باور دارند که بچه‌هایی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند ، کودکانی لاغر و ضعیف هستند و به همین دلیل از شیر خشك برای تغذیه نوزادان استفاده می‌کنند. درصورتی‌که بچه‌هایی که با شیر مادر تغذیه مي‌شوند، نیازهای متابولیک کمتری داشته و وزن گیری پايین‌تری دارند. سیر منحنی رشد این کودکان مناسب‌تر است و در بزرگسالی از عوارض ابتلا به چاقی مصون می‌مانند.
 فطورچی با بیان اهمیت توجه به نمودار رشد کودک، اظهار کرد: مادران براي اطمینان از رشد صحیح کودک خود، به نمودار رشد کودک توجه كرده و در نظر داشته باشند که هر کودک با توجه به وزن‌گیری خودش سنجیده می‌شود و نباید کودک خود را با سایر کودکان مقایسه کنند.
کارشناس برنامه کودکان مرکز بهداشت خوزستان تصريح كرد: مادران باید مواظب تغذیه بیش از حد کودک خود برای پرهیز از بروز چاقی باشند زیرا کودکان چاق در بزرگسالی در معرض ابتلا به بیمارهای فشارخون ، کلیوی و قلبی و عروقی خواهند بود./ب

 

 
برچسب ها: پرهیز ، باور ، غلط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.