سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سي ان ان گزارش داد؛

چالش وزير دفاع آمريکا درباره ايران و اسرائيل/هاگل به گزينه نظامي اعتقاد چنداني ندارد

گزينه اوباما براي وزارت دفاع آمريکا به جنگ به عنوان آخرين راه چاره اعتقاد دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلويزيون سي ان ان، باراک اوباما  رئيس جمهور آمريکا، "چاک هاگل" سناتور سابق جمهوريخواه را به عنوان وزير دفاع و "جان برنان" مشاور ضد تروريسم خود را به عنوان رئيس سيا معرفي کرده است.

"باربارا استار" خبرنگار اين شبکه در گزارشي گفت: هاگل و برنان هر دو بحث برانگيز هستند. اما اوباما گفته است اين  دو مرد را  مي شناسد و  دوست شان دارد ، از اين رو براي دو پست مهم در تيم امنيتي اش برگزيده است. اوباما زماني که چاک هاگل را معرفي مي کرد ، گفت که هاگل پيام سياست خارجي دور دوم رياست جمهوري اش است زيرا او به خوبي مي داند که آمريکا در موقعيت حساس و خطرناک قرار دارد.

کاخ سفيد مي داند که جلسه تاييد "هاگل" در کنگره يک جلسه تبادل آتش  در خصوص ميزان سرسختي هاگل در برابر ايران و حمايتش از اسرائيل خواهد بود. هاگل کهنه سرباز جنگ ويتنام است که به جنگ به عنوان آخرين راه چاره اعتقاد دارد يعني همان اعتقادي که اوباما دارد.

با اين حال اوباما با معرفي "جان برنان" به عنوان رئيس جديد سيا، نشان داده است که قصد ندارد تاکتيک هاي تهاجمي سيا را در حمله به شبه نظاميان (مانند حملات هواپيماهاي بدون سرنشين) کنار بگذارد.

برچسب ها: بین الملل ، اوباما ، هاگل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.