سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

حماسه 19 دی متعلق به همه ملت ایران

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: حماسه پرشور 19 دی در قم به وقوع پیوست، ولی این رویداد تاریخی به همه ملت ایران متعلق است.

حجت‌الاسلام نقی باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن واقعه 19 دی قرار داریم اظهار داشت: در چند روز پیش از 19 دی ماه سال 56 در روزنامه اطلاعات متعلق به رژیم طاغوت در یک مقاله‌ای به ساحت امام امت و مراجع معظم تقلید توهین شد که در 19 دی مردم به اعتراض پرداختند.

وی 19 دی را یک روز حماسی در تاریخ انقلاب ایران اسلامی دانست و افزود: در تاریخ 17 دی ماه مردم برای چگونگی برخورد با این اقدام شرمانه جلسه‌ای را گذاشته و برای برپا کردن یک راهپیمایی باشکوه برنامه‌ریزی شد به طوری که مردم ابتدا به طرف حرم حضرت معصومه (س) سپس به طرف منزل مراجع معظم تقلید حرکت کردند.

وی با بیان اینکه کماندوها و نظامیان رژیم ستم‌شاهی مردم را مورد حمله قرار دادند، اضافه کرد: در این روز ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند، ولی در اراده مردم سلحشور و انقلابی برای حرکت رو به جلو هیچ گونه خللی ایجاد نشد به طوری که در چهلم شهدای این روز، جرقه‌های انقلاب زده شد.

امام جمعه شاهین‌دژ خاطر نشان کرد: با وجودی که این حماسه پرشور توسط مردم بومی قم رقم خورد، ولی چون اهانت به امام امت صورت گرفته بود مردم همه کشورمان در حزن و اندوه فرو رفته بودند از این رو هر گونه راهپیمایی در هر نقطه از کشورمان را مورد حمایت قرار می‌دادند.

باقری خاطرنشان کرد: از این قبیل روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ کشورمان کم نیست به طوری که می‌توان گفت ملت ایران با رقم زدن چنین حماسه‌های بزرگی برای تغییر سرنوشت کشورمان نهایت تلاش خود را کرده‌اند که در دهه جاری نیز حماسه 9 دی را برای مایوس کردن دشمنان خلق کردند که بر تارک تاریخ برای همیشه حک شده است./ب

برچسب ها: ایران ، شاهین دژ ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.