سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیلان/

چاپ نخستين قرآن مصور جهان به پنج زبان زنده دنيا

نخستين قرآن مصور جهان به پنج زبان زنده دنيا چاپ می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گیلان ، نقاش گیلانی قرآن مصور با اشاره به چاپ اثرش به پنج زبان زنده دنیا، گفت : بعد از پايان تصاویر قرآنی، این قرآن مصور به زبان های عربی، فارسی، فرانسه، آلمانی و روسی در قالب یک جلد چاپ و منتشر می شود.

استاد سهم الدین زمانی گفت : این طرح از سال 1349 آغاز شده و تاکنون کار 102 سوره به پایان رسیده و 12 سوره دیگر باقی مانده است.

این هنرمند گیلانی با بیان اینکه خیر، شر، نیکی و بدی در این قرآن مصور به صورت گل و بوته کار شده است، افزود: در این تابلوها آیات قرآنی با استفاده از 114 طرح به تصویر کشیده شده که استفاده از طرح ها و رنگ ها در آثار، بر مبنای ترجمه و تفسیر آیات است.
زمانی با اشاره به اینکه کاشی کاری‌ها و آیات قرآنی حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) الهام بخش من در خلق این آثار بوده است ، تصریح کرد: نخستین سوره ایی که به این سبک به تصویر کشیده شد، سوره توحید بود.
وی ، فعالیت هنری خود را از کودکی آغاز کرده و در نوجوانی شاگرد استاد طلائی یکی از شاگردان استاد کمال الملک بود. این هنرمند گیلانی ضمن آشناشدن با سبک های رئالیسم و کلاسیک ، بیش از 360 تابلو را در کارنامه هنری خوددارد./ب

برچسب ها: چاپ ، نخستین ، پقرآن ، مصور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.