سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پتاسیم موجود در خرما برای جلوگیری از پرفشاری خون مفید است

پتاسیم در خرما به میزان قابل توجهی موجود است که این ماده برای جلوگیری از پرفشاری خون و برای کار صحیح عضلات و اعصاب ضروری است همچنین خرما حاوی میزان قابل توجهی منیزیم بوده که برای اعصاب و عضلات ضروری است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛دکتر سعید حسینی ،متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان این مطلب گفت: خرما علاوه بر این مقدار قابل توجهی فولات و یا همان اسید فولیک به بدن می رساند که جهت خون رسانی برای بدن لازم است و زنان هنگام بارداری مجبور می شوند علاوه بر دریافت فولات از طریق غذا، قرص آن را نیز مصرف کنند.

دکتر سعید حسینی افزود: فولات به عنوان ماده خونساز در خرما موجود است هر چند که مقدار آهن خرما آنچنان زیاد نیست به همین جهت برای خونسازی بدن احتیاج به 3 ماده مغذی فولات، آهن و ویتامین B12 دارد که در غذاهای حیوانی یافت می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: ویتامین C یکی دیگر از مواد مغذی خرماست که این ویتامین برای جلوگیری از بیماری های خطرناک خونریزی دهنده لازم است و باید بدن هر فرد در طول روز 60 میلی گرم ویتامین C دریافت کند که تقریبا در هر 100 گرم خرما 14 گرم ویتامین C  موجود است. /ح
برچسب ها: پتاسیم ، خرما ، فشارخون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.