سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود

نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت شرکت های مختلف داخلی و خارجی از 9 تا 12 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، این نمایشگاه به همت سازمان بنادر و دریانوردی ( به عنوان مرجع دریایی کشور) ، انجمن توسعه دریا محور و مشارکت دبیرخانه ارگان های دریایی کشور، سازمان ها، نهادها و شرکت های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بین المللی دریایی ایران، یکی از نمایشگاه های منحصربه فرد دریایی در کشور و حوزه خلیج فارس محسوب می شود که در آن وزارتخانه ها، سازمانها، شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی داخلی و خارجی ، جدیدترین و نوین ترین تجهیزات و فناوری ها و همچنین خدمات مختلف دریائی را ارایه می کنند.

از محورهای نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران؛ می توان به معرفی و نمایش صنایع مختلف کشتیرانی و کشتی سازی، صنایع فراساحل، نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی و هواشناسی، خدمات لجستیک دریایی، خدمات مخابرات، برق و الکترونیک دریایی، صنایع شیلات، آبزی پروری، غذاهای دریایی، ماهیان زیستی، دستاوردهای محیط زیست دریایی، صنایع دستی دریایی، تجهیزات بنادر، ورزش های آبی، تجهیزات غواصی، شنا، جت اسکی، موج سواری و ماهیگیری و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی نهادها، دانشگاه ها، انجمن ها و اتحادیه ها اشاره کرد.

معرفی توانمندی ها و دستاوردهای دریایی جمهوری اسلامی ایران ، گسترش فرهنگ دریایی ، ترویج نگرش تخصصی و علمی به صنعت دریایی و دریانوردی بهره گیری از ابزارهای مدرن برای حوزه دریا و دریانوردی، ایجاد زمینه تبادل نظر موضوعات دریایی و دریانوردی، معرفی تفریحات و ورزش های دریایی، معرفی دستاوردهای علمی پژوهشی و تکنولوژی های نوین دریایی، معرفی حوزه های سرمایه گذاری در حوزه بندر، شیلات و مناطق آزاد تجاری و تاکید بر استفاده از آبزیان خوراکی به منظورارتقاء سلامت جامعه، از جمله اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی است.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه نخستین مسابقه طراحی سازه های دریایی کم عمق و جشنواره بزرگترین نقاشی دیواری دریایی و مسابقه ساخت قایق های کاغذی نیز برگزار می شود.

برگزاری بیش از 20 کارگاه و نشست علمی و پژوهشی از دیگر برنامه های نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوی اسامی ایران است.

نخستین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران با شعار ˈدریا، محور توسعهˈ برگزار می شود .

جمهوری اسلامی ایران دارای بیش از 5 هزار و 800 کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب کشور است./عب
برچسب ها: نمایشگاه ، صنعت ، دریایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.