سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رییس اتحادیه مرکبات:

پرتقال مسموم کار مافیای میوه است

نایب رییس اتحادیه مرکبات سمی بودن پرتقال های موجود در بازار را سناریوی مافیای میوه دانست و گفت: امسال در حد وفور مرکبات در کشور تولید شده برای ذخیره سازی نیز مشکلی وجود ندارد؛ وجود پرتقال های سمی در بازار نیز سناریوی مافیای میوه است.

نایب رییس اتحادیه مرکبات سمی بودن پرتقال های موجود در بازار را شایعه مافیای میوه دانست و گفت: امسال در حد وفور مرکبات در کشور تولید شده برای ذخیره سازی نیز مشکلی وجود ندارد؛ وجود پرتقال های سمی در بازار نیز سناریوی مافیای میوه است.
به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، عنایت الله بیابانی درخصوص واردات میوه اظهار کرد: خوشبختانه امسال یکی از پربارترین سال هایی است که میوه های فصلی به حد وفور به بار نشسته اما متاسفانه هنوز وارات میوه به کشور ادامه دارد.

بیابانی افزود: تولیدات امسال در حدی است که نه تنها برای ذخیره سازی شب عید مشکلی وجود ندارد، بلکه مرکبات به قدری تولید شده که خریدار ندارد و ما توانایی صادرات داریم.

وی با اشاره به مافیای واردات میوه بیان کرد: در حال حاضر به دلیل وفور پرتقال تامسون کیلویی هزار تومان به فروش می رسد اما مافیای میوه برای به فروش رساندن کالای خود شایعه مسموم بودن میوه ها را منتشر می کند و مردم هم باور می کنند.

بیابانی توضیح داد: این سناریو پیش از این نیز درباره کیوی به راه انداخته شد که کیلویی 40 تومان از باغداران خریدند و دو هزار 500 تومان به بازار فروختند.

نایب رییس اتحادیه مرکبات ادامه داد: مافیای میوه که سالانه از گردش مالی واردات میوه پول هنگفتی به جیب می زند مانع از فروش محصولات باغداران می شود و در عوض میوه های کشورهایی چون مصر، ترکیه و آفریقای جنوبی را وارد بازار می کند.

وی با بیان این پرسش که آیا سایر کشورها برای محصولات کشاورزی خود از سموم دفع آفات استفاده نمی کنند، اظهار کرد: این را همه می دانند که سم موجب رشد میوه نمی شود بلکه کود شیمیایی است که میوه را به بار رسیدن می شود و در هیچ جا شنیده نشده کود شیمیایی مسموم کننده باشد.

بیابانی تاکید کرد: مردم نباید میوه خارجی بخرند و با حمایت ملی خود جلوی ورادات میوه را بگیرند و از زیان بیشتر باغداران جلوگیری کنند.
منبع : پانا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.