سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش آمريکا براي سرنگوني دولتهاي انقلابي آمريکاي لاتين

کارشناس مسائل آمريکاي لاتين تاکيد کرد آمريکا هميشه به دنبال سرنگوني دولتهاي انقلابي و مردمي آمريکاي لاتين است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ گلوريا استلا لاريوا درخصوص هشدار بوليوي به آمريکا درباره خودداري از مداخلات در امور داخلي اين کشور و توطئه چيني گفت به نظر من آمريکا به دنبال اين است تا پيشرفتها و اقدامات مثبت بوليوي را که در دوران رياست جمهوري ايوو مورالس اتفاق افتاده است خنثي کند و اين کشور را به عقب برگرداند. البته نقشه آمريکا فقط محدود به بوليوي نيست بلکه براي کل منطقه آمريکاي لاتين نقشه دارد.

 از زماني که سياستمداران چپگرا و مخالف آمريکا از جمله هوگو چاوز در ونزوئلا و دانيل اورتگا در نيکاراگوئه و رافائل کورئاس در اکوادور به قدرت رسيده اند، آمريکا هميشه به دنبال توطئه عليه آنها بوده است. شواهد و مدارک محکمي وجود دارد که ثابت مي کند در همه اين کشورها گروههايي از مخالفان وجود دارند که با ماموران سازمان جاسوسي آمريکا سيا همکاري مي کنند. هدف اين گروهها که تحت حمايت آمريکا هستند، ايجاد بي ثباتي اقتصادي و اجتماعي و ترور شخصيتهاست. 

در بوليوي مي توان به مخالفان فاشيست مورالس اشاره کرد که گروهي بسيار تندرو هستند و بارها تلاش کرده اند او را ترور کنند. آنها به شدت با طرحهاي دولت براي ملي کردن شرکتها و منابع انرژي اين کشور مخالفند. اساسا يکي از انگيزه هاي آمريکا براي سرنگون کردن دولتهاي انقلابي منطقه، تلاش آنها براي ملي کردن بسياري از شرکتهايي است که تا کنون منافع شرکت هاي آمريکايي را تامين مي کردند.
برچسب ها: آمریکا ، لاتین ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.