سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاييد مجازات هاي سنگين عليه رهبران مخالفان در دادگاه بحرين

دادگاه استيناف بحرين دوشنبه مجازات هاي سنگين عليه سيزده تن از رهبران مخالفان را تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛‌تاييد اين احکام ممکن است جنبش اعتراض آميز شيعيان را در اين کشور کوچک خليج فارس تشديد کند.

اين سيزده تن که به جرم توطئه عليه رژيم محکوم شده بودند و از حدود دو سال پيش در زندان بسر مي برند ، رهبران قيام تحت رهبري شيعيان است که اين کشور را در فوريه دو هزار و يازده به لرزه در آورد اما پادشاهي سني به شدت آن را سرکوب کرد.

هفت تن از اين سيزده تن از جمله عبدالهادي الخواجه فعال حقوق بشر که همچنين تابعيت دانمارکي دارد و تا مه دو هزار و دوازده اعتصاب غذاي صد و ده روزه اي را انجام داد به حبس ابد محکوم شدند و شش محکوم ديگر به مجازات هايي از پنج تا پانزده سال زندان محکوم شدند.

از جمله شش متهمي که به مجازات هاي زندان محکوم شدند مي توان به ابراهيم شريف از رهبران سني گروه وعد ، تشکل چپگراي لائيک، اشاره کرد که نقش مهمي در جنبش اعتراض آميز ايفا کرد و به پنج سال زندان محکوم شد.يک وکيل مدافع حقوق بشر اعلام کرد :دادگاه استيناف همه مجازات ها را تاييد کرد.جلسه دادگاه چند دقيقه بيشتر طول نکشيد و محکومان در جلسه حضور نداشتند. پليس به طور گسترده اي اطراف ساختان دادگاه حضور داشت.

به گفت شاهدان ، در برابر ساختمان دولت فعالان مخالف دولت تجمع کرده بودند و شعارهايي براي آزادي زندانيان سر مي دادند.پس از حکم دادگاه استنياف ، اين سيزده تن ديگر نمي توانند درخواست تجديد نظر کنند.شيخ علي سلمان رئيس قدرتمند جنبش شيعه الوفاق اعلام کرد: اين تصميم موجب تقويت انقلاب خواهد شد.وي اعلام کرد اصلاحات اساسي در کشور ضرورت دارد.
برچسب ها: دادگاه ، بحرین ، رهبر ، مخالف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.