سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید 58 هزار تن کالای صنعتی درمنطقه آزاد ارس

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: در 9 ماه نخست سالجاری بیش از 58 هزار تن کالای صنعتی در 70 واحد تولیدی و صنعتی فعال منطقه آزاد ارس تولید شده است که نسبت به مشابه سال قبل رشد 35 درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی افزود: در 9 ماه نخست سالجاری بیش از 205 میلیارد و 900 میلیون تومان با وزنی بالغ بر 58 هزار تن انواع کالا و محصولات نفتی و غیر نفتی در منطقه آزاد ارس تولید و روانه بازار داخل و خارج شد.

وی گفت: در این مدت محصولات تولید شده در زمینه های مختلف تولید اعم از صنایع نساجی، پتروشیمی، نفت، پلی اتیلنی، خودروسازی، باطری سازی، غذایی و مبلمان شهری و خانگی در 70 واحد تولیدی و صنعتی می باشند که عمده این محصولات به کشورهای گرجستان ،ارمنستان ،تركمنستان و آذربايجان، افغانستان، پاكستان، تركيه، آلمان، امارات متحده عربي و برخی کشورهای اروپایی صادر شده است.

نجفی تصریح کرد: همچنین در 9 ماه نخست سالجاری 300 شرکت ثبت شده اند که 48 شرکت با زمینه فعالیت تولیدی، 135 شرکت بازرگانی و انبارداری،95 شرکت خدماتی عمرانی و 22 شرکت سیاحتی و فرهنگی به ثبت رسیده است.

نجفی افزود: عمده کالاهای صادره حاصل از تولید منطقه آزاد ارس در این مدت کورز، کیک مغز دار، نمای یونولیت، گازوئیل، بنزین نفت، روغن صنعتی، نفت سفید، مازوت، کیسه پلاستیکی ، انواع نخ، صفحه کابینت، انواع پایه های فلزی رنگ آمیزی شده، مایکروفر، کامیون بارکش و لوازم پارکهای بازی کودکان بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: هم اکنون 70 واحد تولیدی و صنعتی در محدوده منطقه آزاد ارس مشغول به فعالیت هستند که در زمینه های مختلف تولید اعم از صنایع نساجی، پتروشیمی، نفت، پلی اتیلنی، خودروسازی، باطری سازی، غذایی و مبلمان شهری و خانگی فعالیت دارند.

منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت در مجموع بزرگترین منطقه آزاد کشور بوده و دارای چهار محدوده منفصل از هم در شهرستان های جلفا و خداآفرین در استان آذربایجان شرقی است./ب

برچسب ها: کالای ، صنعتی ، ارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.