سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اعطای تسهیلات کم بهره به تشکل های سیب زمینی کاران برای خرید بذر مرغوب

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: تامین امنیت غذایی مردم از وظایف حاکمیتی بوده که سازمان جهاد کشاورزی استان متولی ان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان، در جمع مردم شهرستان سراب با بیان اینکه به مدد برنامه ریزی های اصولی و تلاش مدیران حوزه کشاورزی توانسته ایم حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم اظهارکرد: در بسیاری از عرصه های تولید محصولات کشاورزی به مرز خودکفایی رسیده ایم و در مواقع واردات نیز تنظیم بازار ملاک قرار می گیرد.

محمدیان کشاورزان را سربازان عرصه تولید عنوان کرد و افزود: هر چند که مشکلات غیر قابل انکاری در عرصه کشاورزی وجود دارد اما تلاش می شود که بر این مشکلات که بخش اعظم ان ناشی از مرحله گذر از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن است فائق آییم.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان با ترسیم سیمای کشاورزی استان یاداورشد: در کل استان 240هزار نفر کشاورز وجود دارد و کل اراضی زراعی استان 1 میلیون و 200هزار هکتار می باشد.

وی افزود: در سطح استان 4 میلیون و 600هزارتن محصول کشاورزی تولیدی داریم که قسمت عمده ان به کشورهای دیگر و استان های همجوار صادر می شود.

محمدیان از کشاورزان خواست تا نسبت به ارتقای کیفیت محصول خود همتی مضاعف داشته باشند.

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی استان تصریح کرد: کارشناسان ترویج جهاد کشاورزی استان آماده ارایه کلاس های توجیهی و نیز بازدیدهای کارشناسی از مزارع موفق در سطح استان هستند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان منطقه سراب را به لحاظ اراضی آبی،تولید سیب زمینی ،تولید محصولات دامی در رتبه نخست استان اعلام کرد و افزود: دولت اماده است تا کمک هابی بلاعوض 85درصدی و وام بانکی کم بهره به متقاضیان ایجاد آبیاری های نوین اعطا کند.

وی در باره سیب زمینی گفت: تشکل سیب زمینی کاران هر چه زودتر در سراب تاسیس شود تا زمینه اعطای وام های کم بهره به آنها برای خرید بذر مرغوب فراهم شود.

محمدیان میزان تولید سیب زمینی در سراب را 125هزارتن اعلام کرده و خاطرنشان کرد: باید با بسته بندی صحیح و استفاده کمتر از کودهای شیمیایی برای بازاریابی صادراتی محصول عمده سراب اقدام کرد./ب

برچسب ها: اعطای ، تسهیلات ، کم بهره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.