سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

جابجایی فرودگاه اردبیل 4 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور گفت: جابجایی فرودگاه اردبیل در وضعیت فعلی بیش از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد تا بتوانیم مدعی جابجایی فرودگاه اردبیل به نقطه جدید باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/منصور حقیقت‌پور افزود: طرح این موضوع که فرودگاه اردبیل باید به نقطه جدید جابجا شود، نیازمند یک تدبیر و تامین منابع خوب از سوی دولت است وگرنه با حرف زدن نه می‌توان کاری از پیش برد و نه می‌توان طرحی را به سرانجام رساند.

وی گفت: ما در جابجایی فرودگاه اردبیل باید سه پیوست علمی، اجرایی و اقتصادی داشته باشیم تا سخنان ما در حد شعار باقی نمانده و به مرحله اجرا برسد.

حقیقت‌پور افزود: در پیوست مطالعاتی باید ضعف‌های فرودگاه اردبیل به دقت و شایستگی مورد ارزیابی قرار گیرد تا در طرح مطالعاتی جدید بتوانیم توجیه علمی و فنی را لحاظ کرده و اگر امکان جابجایی وجود داشته باشد این کار در میان مدت و فاصله زمانی تعیین شده محقق شود.

وي گفت: ما برای دایر کردن فرودگاه جدید حداقل به 3 هزار هکتار زمین نیاز داریم که طول این زمین 3 هزار متر خواهد بود تا در شکل‌گیری باند‌ها و استقرار هواپیما‌ها مشکلی به وجود نیاید.

حقیقت پور با اشاره به اینکه بهتر است طرح آماده شده و در دوره 10 ساله رقم 3 تا 4 هزار میلیارد تومانی به آن تزریق شود، افزود: در کنار آن باید به فکر علاج‌بخشی فرودگاه موجود باشیم تا سیستم کت دو فرودگاه خریداری و نصب شود.

رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور همچنین از مدیران ارشد استان و کشور خواست در باره ساخت فرودگاه جدید یا تجهیز فرودگاه فعلی مطالعات مختلف به ویژه مهندسی ارزش را انجام دهند ./ب

برچسب ها: اردبیل ، جابجایی ، فردوگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.