سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مرمت پنجره مشبک آجری پل تاریخی خواجو اصفهان در کوتاهترین زمان

معاون میراث فرهنگی استان اصفهان از مرمت پنجره مشبک آجری پل تاریخی خواجو ،به دست کارشناسان و استاد کاران میراث فرهنگی در کوتاه ترین زمان ممکن خبر داد .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان ناصر طاهری افزود : یکی از پنجره های مشبک آجری ضلع جنونی پل خواجو که بدست اشخاص ناشناس تخریب شده بود پس از بررسی کارشناسی از ظهر چهارشنبه تا بعد از ظهر پنج شنبه هفته گذشته بازسازی و مرمت اضطراری آن صورت گرفت.

به گفته وی ، پنجره مشبک پل خواجو به صورت نما و پشت پنجره بسته است و حالت تزیینی دارد.

اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع ستی و گردشگری استان اصفهان از شهروند دلسوز و میراث دوست اصفهانی که پس از مشاهده این تخریب در پل خواجو مراتب را با این اداره کل اطلاع داد تشکر و قدردانی می کند .

همچنین این اداره کل از مردم فرهنگ دوست و دلسوز اصفهان درخواست دارد همچون گذشته ، نگهبان میراث فرهنگیمان که نشان از تمدن دیرینه ما دارد باشند و در صورت مشاهده هر گونه مشکل مراتب را به این اداره کل اطلاع دهند .

خاطر نشان می شود :یکی ازپنجره های مشبک آجری ضلع جنونی پل خواجو ی اصفهان شامگاه دوشنبه هفته گذشته توسط اشخاص ناشناس و ناآگاه تخریب شده بود.

پل خواجوی اصفهان درسال 1060هجری در زمان سلطنت شاه عباس صفوی بنا شده است و از جمله زیباترین پلهای تاریخی اصفهان وایران به شمار می رود.

پل بابا رکن الدین یا پل خواجو در مورخ 15/10/1310 به شماره 111 در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است. /ب

برچسب ها: اصفهان ، مرمت ، پنجره ، مشبک ، آجری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.