سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییرات دریاچه های بزرگ با توجه به حساس بودن منطقه آسیا

در بازدید 16 مهمان خارجی از خط ساحلی گلستان گه از عصر امروز 18 دی ماه آغاز می شود تغییرات دریاچه های بزرگ با توجه به حساس بودن منطقه آسیا مورد بررسی قرار می گیرد.

علیزاده، دبیر همایش بین الملل آسیب شناسی تغییرات سریع تر از آب دریاچه های بزرگ و پاسخ انسان به آن در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  این همایش بین المللی با بررسی تغییرات دریاچه های بزرگ ، تغییرات اقلیمی و عوامل انسانی و عمدتاً تمرکز دریاچه های آسیا، آرال ، دریاچه ارومیه به دلیل وجود آب و هوای خشک این منطقه و حساس بودن دریاچه های این منطقه برگزار شد.

وی افزود: 16 مهمان خارجی از کشورهای انگلستان ، بلژیک آلمان ، چین، ترکیه و هلند و بررسی وضعیت دریاچه های آسیا پرداخته اند.

علیزاده در ادامه به نکته مهم و بحث مورد اهمیت این همایش اشاره کرد و گفت: مهم ترین بحث در این همایش تغییراتی است روی دریا اتفاق می افتد و بررسی رویکرد انسان در این امر است که با توجه به خشک شدن دریاچه آرال و ارومیه و کم شدن منبع غبار برای این منطقه این مورد در این همایش مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: بررسی دریاچه ارومیه با دریاچه های ارمنستان و پایین آمدن تراز دریاچه ارومیه از جمله نتایج این بررسی بوده که با راهکارهایی همچون بررسی نیاز آب متناسب با شرایط محیط کشاورزی ، کاهش زباله بهینه سازی آب چه در شرب و صنعت از جمله راهکارهای موثر دراین زمینه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین این مهمانان بازدیدی از گلستان و تغییرات خط ساحلی دیوار باستانی گرگان از امروز عصر 18 دی ماه دارند./ح
برچسب ها: دریاچه ، آسیا ، اقلیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.