سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کميسيون کشاورزي مجلس پيگيري مي کند؛

راهکار جدي براي رفع آلودگي محصولات کشاورزي

عضو کميسيون کشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي گفت: آلودگي محصولات کشاورزي يکي از دغدغه هاي اصلي وزارت جهاد کشاورزي است و اين موضوعات در مجلس شوراي اسلامي در حال بحث و بررسي است.

رحمت الله نوروزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب افزود: يکي از موضوعات مهم مورد بحث کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي با سازمان غذا و دارو، آلودگي محصولات کشاورزي است که در اين خصوص استفاده از سم بي کيفيت توسط کشاورزان نگراني هايي را به وجود آورده است.

وي تصريح کرد: آلودگي محصولات کشاورزي و استفاده از سم رشد در محصولات گلخانه اي اثرات زيان باري را در پي خواهد داشت.

نوروزي افزود: اخيرا گزارش هايي رسيده مبني بر اينکه آب هاي آلوده فاضلاب در کشت محصولات زراعي به کار رفته است که در اين خصوص بايد نظارت هاي جدي از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و سازمان غذا و دارو صورت پذيرد.

عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: يکي از راهکارهاي مورد بحث در اين خصوص الگوي کشت محصول است، نوع محصول، تنوع محصول و نوع منطقه بايد کدبندي شود و از اين طريق و نظارت هاي جدي، نيروهاي آلوده سريع الوضول شناسايي شود.

نوروزي افزود: بايد مشکل تهيه کود و سم کشاورزان برطرف شود و کشاورزي به سمت مکانيزاسيوم پيش رود.

وي در خصوص کاهش ضايعات محصولات کشاورزي خاطرنشان کرد: کاهش ضايعات بخش کشاورزي نياز به مديريت دارد و با بررسي ميزان بهره وري بايد آسيب ها را شناسايي کرد.

عضو کميسيون کشاورزي مجلس شوراي اسلامي در مورد استانداردهاي اجباري محصولات کشاورزي گفت: خوشبختانه استانداردهاي لازم بنا به گزارش سازمان غذا و دارو در محصولات توليد داخل رعايت شود و مشکلي از اين نظر وجود ندارد./عب
برچسب ها: کشاورزی ، سم ، کود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.