سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

فروپاشی خانواده ها و تزلزل اخلاق از ثمرات بی حجابی است

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: هدف از استعمار از اجرای توطئه کشف حجاب محو ارزشهای الهی و انسانی با ایجاد انحطاط و مفاسد اخلاقی در جامعه بود.

حجت السلام سید عبدالصاحب حسینی به مناسبت" 17 دیماه روز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان پهلوی در سال 1314 شمسی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: دشمنان اسلام و انسانیت در طول تاریخ برای رسیدن به مقاصد شوم خود و استعمار در جوامع اسلامی سراغ ارزش های انسانی و الهی و محو آنان برآمدند که حجاب یکی از این ارزش ها است.

وی اصرار دشمن و استعمار برای کشف حجاب را فاصله گرفتن جوانان از ارزش های اخلاقی و آموزه های دینی دانست و گفت: جامعه در نتیجه بی حجابی سرگرم شهوترانی و آلودگی به مفاسد اخلاقی می شود و در مقابل غارت استعمارگران بی تفاوت شده و شرایط را برای رسیدن به مقاصد شوم آنها فراهم می کند.

به گفته وی، استعمار سعی داشت با اجرای توطئه کشف حجاب افراد اجتماع را سرگرم مفاسد اخلاقی و شهوترانی کند و با دور کردن آنها از واقعیات اصلی جامعه نتوانند هیچ گونه واکنشی در مقابل نیرنگهای استعماری و چپاول ملتها از خود نشان دهند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به ظاهر شدن اولین نشانه های کشف حجاب در دربار ناصرالدین شاه قاجار افزود: کشف حجاب در دوره حکومت رضاشاه توسط خانواده اش رسمیت یافت.

حجت السلام حسینی تصریح کرد: سفر رضا شاه به ترکیه در روز 12 خرداد سال 1313 تحت تاثیر رفتار غربگرایانه آتاتورک و بی حجابی زنان ترکیه قرار گرفت و پس از یکسال کشف حجاب را طی برگزاری جشن فارغ التحصیلی دختران بی حجاب در دانشسرای مقدماتی در 17 دیماه به صورت رسمی اعلام کرد.

وی افزود: آتاتورک در ترکیه و رضا خان در ایران برنامه های استعمارگران را گام به گام اجرا نمودند تا زمینه حکومت ظالمانه آنان را در کشور فراهم و حضور استعمارگران و غارت مملکت توسط آنها را تداوم بخشند.

وی ضرورت حفظ حجاب توسط مادران، دختران و خواهران در جامعه، روی آوردن آنها به آموزه های دینی و توجه به فلسفه حجاب و تحکیم آن را تاکیدکرد و گفت: رعایت حجاب اسلامی، حفظ اخلاقیات و ارزشهای انسانی و تحکیم اعتقادات اسلامی توسط زنان مهمترین عامل مقابله جدی و محکم در برابر تهاجم فرهنگی غرب و ناکامی اهداف پلید دشمنان در جامعه اسلامی است.

به گفته وی،اهمیت حجاب در همین جاست که قرآن اصرار بر حجاب دارد و دشمنان اصرار بر بی حجابی دارند چرا که حجاب یکی از ارزش های انسانی و الهی است که تضمین کننده امنیت اخلاقی جامعه می شود./ب

برچسب ها: اصفهان ، کاشان ، کشف ، حجاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.