سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسکي صحرانوردي، مهجور اما مقاوم و با تلاش!

اسکي صحرانوردي از آن دست رشته هايي است که در کنار دشواري هاي خاص و ويژه اش، همچنان مقاوم و باتلاش و اميد به مسير نه چندان هموار خود ادامه مي دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، فعاليت در برخي از رشته هاي ورزشي چندان دشوار نيست. فضا هموار است، اقبال عمومي زياد است و خطرات فرسايش چنداني وجود ندارد و مقاومت و استقامت زيادي لازم نيست.

اما دسته اي ديگر از ورزش ها آنهايي هستند که افرادي خاص با توجه به شرايط ويژه آنها جذبش مي شوند. رشته رياضتي و استقامتي صحرانوردي از همين نوع رشته هاست که علاقه مندان خاص خود را دارد، اسکي در مسيري طولاني به توانايي و قدرت بدني بالايي احتياج دارد و از رشته هاي پرتحرک و قدرتي است.

خوشبختانه در کشور ما پتانسيل زيادي براي اين رشته وجود دارد و امروز اسکي صحرانوردي به خواستگاه بخش زيادي از اسکي بازان است.

عملکرد اسکي نوردان صحرانوردي کشور هم مطلوب بوده است، اولين مدال بازي هاي آسيايي زمستاني در اين رشته کسب شد، يک نقره و يک برنز حاصل تلاش اسکي بازان صحرانوردي بود تا در کنار همه بي توجهي ها به اسکي آرام و پرتلاش فعاليت پررنگ خود را به رخ ديگران بکشند.

سطح اسکي صحرانوردي کشورمان در آسيا بسيار بالاست و ما امروز در جمع سه يا چهار کشور برتر قرار داريم. يک مسئله مهم ديگر در اسکي صحرانوردي در ليگ اسکي با تکرار اسامي قهرمانان در طي دوره هاي متوالي است.

در حالي که فصل قبل در بخش انفرادي آقايان سيد ستار صيد، ياسين شمشکي و عليرضا مقديد در سه رده اول قرار گرفتند و در بخش بانوان نيز فرزانه رضا سلطاني، سمانه بيرامي و گلناز ساوجي اصل اول تا سوم شدند، امسال نيز اين قهرمانان در ليگ اسکي صحرانوردي عملکرد بسيار خوبي داشته اند.

مسئله قابل ذکر ديگر در خصوص بانوان اسکي صحرانوردي مطرح مي شود، اسکي صحرانوردي به دليل استقامتي بودنش شرايط بسياري دشواري به ويژه براي بانوان دارد، انجام اين ورزش باعث نحيف تر شدن و تغيير شکل از لحاظ فيزيکي در بدن مي شود اما عشق و علاقه فراوان به اين رشته قدرتي و سخت باعث شده تا همچنان استقبال از آن با پيگيري صورت پذيرد.

اسکي صحرانوردي امسال با حضور مهره هاي داخلي از باشگاه هاي کشور در سه روز برگزار شد و بهترين اسکي بازان براي تيم ملي انتخاب شدند./آق
برچسب ها: اسکی ، صحرانوردی ، با تلاش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.