سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

بیش از یک میلیون تن کالا صادرشده در آذربایجان غربی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صادرات بیش از یک میلیون تن کالا از آغاز سالجاری در استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه عباداله اکبری در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان که با حضور معاون برنامه ریزی استاندار و مسئولین دستگاه های اجرایی در سالن جلسات بخشداری سرو برگزار شد، افزود: طی 9 ماهه نخست امسال یک میلیون و 70 هزار تن کالا از آذربایجان غربی صادر شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد رشد یافته است.

وی ارزش ریالی کالاهای صادره را 474 میلیون و 390 هزار دلار عنوان کرد و گفت: این رقم نسبت به 9 ماهه اول سال گذشته 47 درصد افزایش داشته است.

اکبری با اشاره به اینکه 1 میلیون و 25 هزار تن از میزان کل صادرات از طریق گمرکات استان صورت گرفته است، اضافه کرد: 10 هزار تن از کالاها به صورت چمدانی و 35 هزار تن نیز از طریق بازارچه ها صادر شده است.

غلامرضا دیزج نژاد با بیان اینکه آذربایجان غربی موقعیت تجاری ممتازی دارد، اظهار کرد: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با سه کشور خارجی از ظرفیت های بسیاری برای صادرات و واردات دارا است.

وی با اشاره به اینکه افزایش حجم مبادلات تجاری موجب توسعه منطقه و کاهش قاچاق می شود، تصریح کرد: افزایش فعالیت تعاونی های مرزنشینان، آشنایی بازرگانان و تاجران با مبادلات مرزی و شناسایی بازارهای هدف می تواند به رشد اقتصادی استان کمک بسیاری کند./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.