سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فقر در پاکستان بيداد مي کند

آمارهاي سازمان ملل نشان می دهد، فقر در پاکستان به حدی است که نیمی از مردم این کشور نمی توانند سه وعده غذا در روز مصرف کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ مسئولان پاکستان این روزها علاوه بر مشکلات امنیتی باید نگران گسترش فقر در این کشور باشند.  
بر اساس گزارش سازمان ملل، فقر در پاکستان به حدی است که نیمی از مردم این کشور ، پول خرید سه وعده غذا در روز را ندارند و کمبود ذخایر انرژی نیز به مشکل بیکاری در پاکستان دامن زده و اوضاع را وخیم تر کرده است.  
اسامه بن جاوید خبرنگار اين شبکه گزارش داد؛ قطعی برق و کمبود گاز طبیعی برای تولید برق سبب شده است تا بسیاری از پاکستانی ها بیکار شوند.  
اعجاز علی، شهروند پاکستانی که دیگر قادر به تأمین معاش خانواده اش نیست، می گوید چگونه باید شکم فرزندانم را سیر کنم؟ نمی توانم گرسنگی آنها را ببینم و اگر اوضاع به همین منوال ادامه یابد، چاره ای جز خودکشی ندارم.  
درک یأس پاکستانی ها چندان دشوار نیست. بسیاری از ماشین آلات کارخانه ها که تا دیروز فعال بودند، اکنون از حرکت بازایستاده اند، خطوط تولید متوقف شده است و هزاران کارگر روزمزد بیکار شده اند. فیصل آباد، قبلاً یکی از قطب های صنعتی پاکستان به شمار می رفت، اما اکنون تولید در بیش از پانصد کارخانه بر اثر بحران انرژی متوقف شده است. دولت پاکستان اعلام کرده برای تأمین گاز مورد نیاز خانوارها در این کشور ناچار است گازِ نیروگاه ها و صنایع را قطع کند. در نتیجه، نرخ بیکاری کارگران افزایش یافته است.
ژاپن لوک سیلبو، مدیر برنامه جهانی غذا در پاکستان می گوید؛ نبود برق و افزایش نرخ بیکاری قطعاً مولفه هایی هستند که در افزایش شمار افراد زیر خط فقر یا دچار سوء تغذیه نقش دارند.
همچنين؛ نرخ تورم دو رقمی پاکستان در سالهای اخیر سبب شده است تا بسیاری از خانواده ها دیگر از عهده خرید مواد غذایی اساسی خود نیز بر نیایند، افزایش نرخ بیکاری نیز به معضل و تهدیدی اجتماعی تبدیل شده است.  
سید ضیاء علمدار، نایب رئیس کارخانه نساجی در فیصل آباد می گوید؛ این اوضاع، تأثیر ناخوشایندی بر کارگران روزمزد داشته است و اگر آنها شغلی نداشته باشند، نهایتاً برای تأمین هزینه های خانواده خود به جرم روی خواهند آورد. دولت پاکستان وعده داده است برای حل مشکل کمبود برق و گاز در صنایع این کشور اقدام کند.

برچسب ها: فقر ، پاکستان ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.