سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

خوزستان 4/12درصد محصولات كشاورزی و باغی كشور را تولید می كند

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: هم اكنون خوزستان با تولید سالانه 3/13میلیون تن ، 4/12 درصد محصولات كشاورزی و باغی كشور را تولید می كند كه از این حیث رتبه نخست كشوری را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،'حبیب الله پارسا' در سومین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاههای اجرایی خوزستان افزود: خوزستان هم اكنون با تولید 6/1 میلیون تن گندم ، هفت میلیون نیشكر ، 6/25میلیون شاخه گل نرگس و 200هزار تن خرما مقام نخست را در كشور داراست.

وی گفت:43درصد حجم ذخیره آب پشت سدها در كشور در استان خوزستان است و از حیث شبكه های پیشرفته آبیاری و زهكشی در كشور اول است و این نشان می دهد كه خوزستان ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه بخش كشاورزی و زیر مجموعه آن دارد.

پارسا ابراز امیدواری كرد با به ثمر رساندن طرح مقام معظم رهبری در بخش توسعه كشاورزی خوزستان ، مجموع تولیدات كشاورزی خوزستان در پنج سال آینده به 25میلیون تن برسد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان جهاد كشاورزی خوزستان در ادامه بیشترین تسهیلات بخش كشاورزی در كشور را با چهار هزار و 730میلیارد ریال را متعلق به خوزستان دانست و افزود: بیش از 15درصد تسهیلات بانكی در بخش كشاورزی كشور در خوزستان پرداخت می شود كه این آمار و ارقام نشان از جایگاه ویژه كشاورزی خوزستان در كشور است.

وی توسعه آموزش ، بیمه محصولات كشاورزی ، گسترش مكانیزاسیون ، كاهش ضایعات و تولید محصول سالم و ارگانیك را از اولویت های این سازمان برای توسعه بخش كشاورزی خوزستان عنوان كرد.

استان خوزستان با 2/1 میلیون هكتار ، بیشترین اراضی زیركشت را در كشور دارا است.

گندم ، نیشكر ، برنج ، ذرت دانه ای و علوفه ای ، صیفی جات ، دانه های روغنی كلزا و كنجد و انواع مركبات از مهمترین محصولات كشاورزی و باغی خوزستان به شمار می آید./ب
برچسب ها: تولید ، محصولات ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.