سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدها خبرنگار و روزنامه نگار در زندان هاي ترکيه به سر مي برند

خبرنگاران ترکيه از زمان روي کار آمدن رجب طيب اردوغان، نخست وزير اين کشور تحت فشار شديد هستند و صدها روزنامه‌نگار به خاطر انتقاد از دولت در زندان به سر مي‌برند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ،‌به نوشته روزنامه آکسام ، چاپ ترکيه، اين کشور اولين ناقض آزادي بيان است و دولت آنکارا سرکوب آزادي مطبوعات را از سال ۲۰۱۲ تشديد کرده است.
اين روزنامه نوشت که شمار زيادي از روزنامه‌نگاران منتقد دولت ترکيه سال گذشته به خاطر اين که اردوغان هيچ گونه نقدي را بر نتابيده است بازداشت شده‌اند.
ماه گذشته ديده‌بان آزادي مطبوعات، کميته حمايت از روزنامه‌نگاران (CPJ) ترکيه را بدترين زندان مطبوعات در سال ۲۰۱۲ ناميد. گزارشگران بدون مرز نيز ترکيه را بزرگ‌ترين زندان خبرنگاران ناميده است.
به گفته کميته حمايت از روزنامه‌نگاران ترکيه ۴۹ خبرنگار را از اول دسامبر بازداشت کرده و دهها روزنامه نگار و دبير خبر کرد به اتهامات مرتبط با تروريسم در بازداشت هستند. شماري از روزنامه‌نگاران نيز به اتهام دست داشتن در توطئه‌هاي ضد دولتي در بازداشت هستند.
ترکيه به تفاوت قائل نبودن بين آزادي بيان و تروريسم متهم است. ديده‌بان آزادي مطبوعات در ماه اکتبر دولت اردوغان را به استفاده از تاکتيک‌هاي فشار براي واداشتن روزنامه‌نگاران به خودسانسوري متهم کرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.