سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساري/

پارک موزه دفاع مقدس مازندران بزرگ‌ترین نمونه کشوری است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: پارک موزه دفاع مقدس مازندران بزرگ‌ترین پارک موزه کشور است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، منصورعلی زراعی شامگاه یکشنبه در جلسه تسریع در ساخت پارک موزه دفاع مقدس مازندران اظهار داشت: ساخت پارک موزه دفاع مقدس از سال 1386 آغاز شده و کارهای اساسی و بزرگ زیربنایی در عرصه  70 هکتار انجام شده است.

وی افزود: مردم ولایتمدار مازندران با پیشینه مذهبی و دینی در هشت سال دفاع مقدس کارنامه بسیار درخشانی را از خود به جای گذاشتند و با احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس (پارک موزه)خاطرات سال‌های حماسه، عشق و ایثار را مرور و گوشه‌ای از مجاهدت دلیرمردان خطه سبز مازندران برای احیا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نمایش گذاشته می‌شود.

زراعی با بیان اینکه پارک موزه مکانی چند بعدی با قابلیت‌ها و جاذبه‌های جغرافیایی طبیعی است، تصریح کرد: عناصر و مولفه‌های تشکیل‌دهنده موزه اعم از احجام، اسناد، تصاویر، پیکره‌ها، اصوات، صفحه‌آرایی و یادمان‌ها است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با تاکید بر اینکه بدون تردید فصل مهمی از دفاع مقدس توسط مازندرانی‌ها نوشته شده، گفت: ریشه‌دار بودن حرکت مردم مازندران در طول انقلاب و دفاع مقدس در تاریخ کهن تشیع این سرزمین و دلبستگی آنان به اهل بیت بر کسی پوشیده نیست.

زراعی خاطرنشان کرد: فرهنگی که شهدا به ارمغان آورده‌اند وحدت و مشارکت است و در ساخت پارک موزه باید مشارکت دستگاه‌های اجرایی و مشارکت مردم را جذب کنیم و دهیاری‌ها، نظام مهندسی‌ها و اصناف زمینه ارتباط ما با مردم هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری به عنوان شریک در ساخت پارک موزه است، متذکر شد: شهرداری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و این منطقه گردشگری باید به مدد شهرداری شکل بگیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بیان داشت: تا پایان سال این پروژه باید از نظر کاربردی مشخص شود و شهرداری تاکنون برای آزادسازی فضای کاربری در طرح جامع راه‌های عمودی 300 میلیون تومان اعتبار داده است.

این مسئول تاکید کرد: اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌ها 2 هکتار زمین به شهرداری داده و شهرداری ساری باید به ما کمک مالی کند.

زراعی با تاکید بر اینکه پارک موزه دفاع مقدس مازندران بزرگ‌ترین پارک موزه کشور است، یادآور شد: 10 میلیارد تومان برای بازسازی حریم رودخانه تجن استفاده کردیم و باید مجوز استفاده تا شعاع 15 کیلومتری رودخانه برای بهره‌برداری پروژه پارک موزه داده شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: آثار نقش مردم و دستگاه‌ها را در هشت سال دفاع مقدس را تدوین کنیم و این کار کوچکی نیست و برای تدوین این نقش‌ها با مدیران دستگاه‌ها دبیرخانه‌ای را در اداره کل تشکیل دهیم و اسناد مربوط به دفاع مقدس دستگاه‌ها را جمع کنیم.

وی به ساخت گالری در پارک موزه با مساحت 2 هزار متر مربع اشاره کرد و اذعان داشت: در این پروژه مقدس اجرای این گالری به عهده نظام مهندسی است. در منطقه اروند سه نهر باید ایجاد شود که هزینه آن 300 میلیون تومان است و وظیفه آن به عهده سازمان همیاری‌ها است./ج1

برچسب ها: ساری ، آثار ، نشر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.