سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيش بيني کارشناسان از ادامه بحران در اقتصاد اروپا

استاد دانشگاه مريلند آمريکا تاکيد کرد: اقتصاد اروپا در سال جديد اصلا خوب نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان ؛ پيتر موريسي درباره آينده اقتصاد در سال جديد گفت مي توان پيش بيني کرد که اقتصاد آمريکا در اين سال چندان خوب نخواهد اما اقتصاد اروپا اصلا خوب نخواهد بود. اما آسيا بويژه چين بايد رشد اقتصادي بهتري در مقايسه با سال گذشته داشته باشد. در اين ميان ژاپن تلاش مي کند همچنان سياست خود را براي جلوگيري از افزايش ارزش ين ادامه دهد زيرا اقتصاد اين کشور بيشتر وابسته به صادرات است.

در اين ميان اوباما سياستي را در اقتصاد دنبال مي کند که با نرمش در قبال سياستهاي چين و ژاپن براي پايين نگاه داشتن ارزش پول خود، اقتصاد آمريکا را در برابر اين کشورها آسيب پذيرتر مي کند. متاسفانه کشورهاي آسيايي با اين طرز تفکر که کشورهاي غربي هر آنچه را آنها توليد کنند، مصرف خواهند کرد، تا مي توانند توليد مي کنند و اصلا مصرف داخلي خود را تقويت نمي کنند. هم اکنون به علت مشکلات اقتصاد در غرب، کشورهاي غربي از کالاهاي توليد آسيا اشباع شده اند و ديگر قادر به جذب بيشتر نيستند. کشورهاي آسيايي نيز بايد در مقابل کالاهاي توليد ما را وارد کنند. به نظر من ادامه اين شرايط در نهايت به فروپاشي کل اقتصاد جهان خواهد انجاميد. 

اين اقتصاددان درباره بحران در منطقه يورو گفت مشکلي که کشورهاي بحران زده منطقه يورو دارند اين است که ارزش يورو در همه کشورهاي عضو يکسان است و اين سبب شده است تا کسري تجاري زيادي با کشورهاي ثروتمند اروپايي داشته باشند. زماني که در آلمان از رياضت اقتصادي به عنوان راه حل بحران صحبت مي شود، آنها هرگز نمي گويند که آلمان نيز بايد به اندازه اي که صادر مي کند واردات هم داشته باشد تا کشورهاي جنوب اروپا هم بتوانند صادرات بيشتري داشته باشند و اقتصادشان بهبود پيدا کند تا در نهايت بتوانند بدهي هاي خود را پرداخت کنند. 
برچسب ها: اروپا ، کارشناس ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.