سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس سوري:

آمريکا در طرح تجزيه سوريه شکست خورده است

رئيس مرکز مطالعات راهبردي دمشق تاکيد کرد: توطئه آمريکا در سوريه به شکست انجاميده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "بسام ابوعبدالله" در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين از دمشق درباره تحولات سال گذشته سوريه گفت: سال 2012 به رغم اين که سال دشواري براي سوري ها بود ولي اسرار زيادي را براي سوري ها آشکار کرد. طرح دخالت و توطئه خارجي عليه ملت سوريه با اسناد و مدارک مختلف اثبات شده است و کشورهاي شرکت کننده در اين بحران براي همگان معروف هستند. طرف هاي منطقه اي و بين المللي که به نام "آزادي" از گروه هاي مسلح تروريست در سوريه حمايت مي کنند ديگر هيچ اعتباري در اين کشور ندارند. ارتش سوريه توانست اين طرح توطئه و تجزيه سوريه را از بين ببرد . هدف اين توطئه تغيير هويت و نقش سوريه است. آمريکا مغز متفکر توطئه جاري عليه سوريه است. دولت سوريه هيچگاه خواسته هاي ملت اين کشور را ناديده نگرفته است. زماني که دولت سوريه به اين خواسته ها پاسخ مثبت داد و موضوع گفتگو مطرح شد، طرح خارجي موسوم به اخواني کردن منطقه عليه سوريه آغاز شد.  
 
در اين دو سال بحران بر همگان روشن شده است که طرحي بين المللي خواهان اخواني کردن منطقه به نام دموکراسي است. آمريکا در حال ارزيابي خود از گروه هاي مسلحي است که تاکنون نتوانسته اند دستاوردي داشته باشند. ارتش سوريه قادر به پايان دادن اين نبرد است ولي اين وضع زمان بر است. همان طور که گفته شد آمريکا از فعاليت گروه هاي مخالف مسلح نااميد شده است.
 
وي در ادامه افزود: قطر،ترکيه و عربستان سعودي ابزار اجراي طرح هاي آمريکا در سوريه هستند و از گروه هاي تروريست حمايت مي کنند. اين کشورها حمايت خود را از تروريست ها پنهان نمي کنند. همچنين گروه القاعده و ديگر سازمان هاي تروريستي در سوريه فعال هستند که هيچ ارتباطي با استقرار آزادي در اين کشور ندارند. هيچ دموکراسي نمي تواند باعث تخريب و ويراني کشوري شود. ارتش سوريه به مقابله با گروه هاي مسلح در مناطق مختلف ادامه مي دهد. اين گروه ها توسط دستگاه هاي اطلاعاتي منطقه اي و بين المللي هدايت مي شوند. مي توان گفت طرح تجزيه سوريه و سرنگوني نظام اين کشور از طريق زور به شکست انجاميده است. اين سوري ها هستند که درباره آينده کشور خود تصميم گيري مي کنند. آمريکا نمي تواند طرح خود را براي تغيير دادن هويت و نقش سوريه عملي کند.
 
ابوعبدالله تاکيد کرد: گروه هاي مسلح و حاميان آنان در رسانه هاي خود ادعا مي کنند که شماري از فرودگاه هاي سوريه را در اختيار دارند. تروريست ها هرگز نمي توانند به چنين هدفي برسند. شايد تروريست ها بتوانند شهروندان سوري را به قتل برسانند و شکنجه کنند و هزاران نمونه در اين زمينه وجود دارد ولي همه اين تروريست ها و حاميان آنان بازخواست خواهند شد. 
برچسب ها: تجزیه ، سوریه ، طرح ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.