سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

از هفته آینده شاهد اتفاقات خوبی در پالایشگاه آناهیتا خواهیم بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلساتی به منظور بررسی مشکلات پروژه در حال احداث پالایشگاه آناهیتا با حضور مقامات کشوری، گفت: از هفته آینده شاهد اتفاقات خوبی در پالایشگاه آناهیتا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

عبدالرضا مصری گفت :در دو سه سال گذشته به دلیل پرداخت نشدن  سهم آورده سهام داران و مشخص نبودن بانک عامل،در  این پروژه اقدام موثری برای پیگیری احداث پالایشگاه آناهیتاانجام نشده بوداما در این مدت چند جلسه برای تعیین وضعیت پروژه برگزار شد که در جلسه اول سهام داران، وزرای نفت و رفاه، کار و تامین اجتماعی حضور داشتند و سهم هر سهام دار مشخص شد وسازمان تامین اجتماعی، سازمان بازنشستگی و وزارت نفت هر کدام به طور مساوی از این پروژه سهم دارند.

مصری اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه را 10 هزار میلیارد تومان دانست و تاکید کرد: هیچ بانکی به تنهایی نمی تواند بانک عامل این طرح باشد و به همین دلیل باید سندیکایی برای بانک های عامل تشکیل شود.

به گفته این نماینده مجلس در جلسه های دوم و سوم که با حضور وزیر اقتصاد و دارایی و معاون اول رئیس جمهور برگزار شد پنج بانک تجارت، صادرات، ملی، ملت و صنعت و معدن به عنوان بانک های عامل پالایشگاه انتخاب شدند . همچنین باهماهنگی صندوق توسعه ملی، مقرر شد دستگاه های مختلف جهت فعال کردن عملیات اجرایی هماهنگ شوند .

مصری اظهارداشت: بر اساس نتایج جلسه های برگزار شده قرار است ظرف مدت یک هفته هر یک از سهام داران 20 میلیارد تومان به حساب پالایشگاه واریز کنند تا عملیات ساختمانی طرح آغاز شود.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت نیز ضمانت100 درصدی پروژه پالایشگاه آناهیتا را بر عهده گرفته و متعهد شده است از طریق خط لوله با ظرفیت روزانه 150 هزار بشکه،نفت خامرا از خوزستان به پالایشگاه انتقال دهد.

مصری خاطرنشان کرد: می توان بیش از 30 محصول به عنوان صنایع پایین دستی این طرح تعیین کرد که موجب تولید فرآورده ها و محصولات پتروشیمی مورد نیاز خواهد شد.

احداث پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتای کرمانشاه از مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه است که سال 1387 کلنگ زنی شد، اما پس از تملک زمین و کارهای مقدماتی، اجرا آن به دلیل نبود اعتبار متوقف شد./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.