سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش بي سابقه خودکشي در ميان نظاميان آمريکا

تعداد نظاميان آمريکا که در سال دو هزار و دوازده خودکشي کردند در مقايسه با نظامياني که در ميادين جنگي جان باخته اند بيشتر بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ام اس ان بي سي نيوز ؛ آمار جديد وزارت دفاع آمريکا درباره تعداد نظاميان اين کشور که خودکشي مي کنند بسيار ناراحت کننده است و نشان مي دهد خودکشي در ميان نظاميان اين کشور رو به افزايش است بطوري که در سال 2012 تعداد نظاميان اين کشور که خودکشي کرده اند در مقايسه با نظامياني که در ميادين جنگي جان باخته اند بيشتر است.

براساس اين گزارش، در شش سال گذشته خودکشي در ميان نظاميان آمريکا پنجاه و پنج درصد افزايش يافته است و بسياري از نمايندگان مجلس اين کشور از وزارت دفاع درخواست کرده اند براي متوقف کردن اين روند تدابير ضروري را اتخاذ کند.

شبکه ام اس ان بي سي نيوز گفت در سال 2012 صد و هفتاد و هفت نظامي آمريکا خودکشي کردند. تعداد نظاميان اين کشور که در سال دو هزار و يازده خودکشي کرده بودند صد و شصت و پنج نفر و در سال دو هزار و ده حدود صد و پنجاه و شش نفر بوده است. ارتش آمريکا براي مقابله با اين مشکل برنامه اي موسوم به توقف خودکشي اجرا کرده است. با وجود اجراي اين طرح ميزان خودکشي در آمريکا حدود نه درصد افزايش يافته است.

ژنرال بازنشسته جک ژاکوب تحليلگر مسائل نظامي در مصاحبه با شبکه ام اس ان بي سي درباره روند رو به رشد خودکشي نظاميان اين کشور گفت وزارت دفاع آمريکا اعلام کرده است براي متوقف کردن اين روند هر آن چه را که مي توانسته انجام داده است. اين مساله تا حدودي درست است. اما نمي توان اين معضل را فقط با صَرف پول رفع کرد. وزارت دفاع بايد عوامل ريشه اي اين معضل را شناسايي کند و يکي از علل افزايش خودکشي ها در ارتش آمريکا اين است که نيروهاي آن به لشکري براي جنگهاي خارجي تبديل شده اند که بطور مداوم به جنگهاي مختلف اعزام مي شوند و اين وضع، زندگي را براي آنها بسيار دشوار مي کند. بايد اين روند متوقف شود.
برچسب ها: خودکشی ، آمریکا ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.