سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پدر علم و فناوری اطلاعات ایران گفت:

افزایش توجه به تلفن همراه هوشمند و کاهش رشد ویندوز

هم اکنون تلفن همراه هوشمند بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته به همین دلیل نرم افزار ویندوز نتوانسته به سرعت رشد خود ادامه دهد.

دکتر علی اکبر جلالی پدر علم و فناوری اطلاعات ایران با اشاره به این که در تمام جهان افراد هم از نرم افزارهای متن باز و هم از سایر نرم افزارهای موجود استفاده می کنند به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در ایران نیز تلاش شد که نرم افزارهای متن باز توسعه بیشتری پیدا کند اما در عمل نه تنها در ایران بلکه در سایر نقاط جهان نیز نرم افزارهای متن باز نتوانست طبق پیش بینی ها به طور موفق عمل کند.

وی افزود: دلیل عمده  اين  امر تولید نرم افزارهای کاربردی جدید بود که معمولاً وابستگی به یکی از 2 دسته نرم افزارهای متن باز و ویندوز دارند.

استاد دانشگاه علم و صنعت در ادامه با بیان این که بیشتر مردم برای رایانه های خود معمولاً از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند گفت: طی چند سال گذشته که تلفن همراه هوشمند بیشتر مورد توجه قرار گرفت ؛ نرم افزار ویندوز نیز نتوانست به سرعت رشد خود ادامه دهد.

وی تصریح کرد: نرم افزارهای سیستم عامل متعلق به تلفن هوشمند مانند اندروید کم کم جایگزین ویندوز شده و به همین دلیل سیستم عامل متن باز در حوزه تلفن همراه هنوز به صورت وسیع وجود ندارد./ع2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.