سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

 ساختار لوله‌هاي كامپوزيتي در صنايع دريايي بهينه شد

پژوهشگر دانشكده مهندسي دريا دانشگاه صنعتي اميركبير موفق به طراحي بهينه ساختار لوله‌هاي كامپوزيتي در صنايع دريايي شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اميركبير: سجاد صفري مدبر نخستين دانشجوي دانش آموخته ; کارشناسی ارشد مهندسي دريايي در گرايش ساخت در صنايع دريايي در سطح کشور با اشاره به پروژه پايان‌نامه خود با عنوان «قابليت اعتماد و طراحي بهينه ساختار لوله‌هاي كامپوزيتي» اظهار كرد: اخيرا لوله‌هاي كامپوزيتي در صنايع دريايي كاربرد بسياري پيدا كرده است.

وي با بيان اين‌كه لوله‌هاي كامپوزيتي خوردگي كمي دارند،‌خاطرنشان كرد: هم اكنون لوله‌هاي كامپوزتي در رقابت با لوله‌هاي فولادي در حال جايگزين شدن است و در مناطق جنوب كشور در صنايع دريايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اين پژوهشگر خاطرنشان كرد: در اين پژوهش با استفاده از كار آزمايشگاهي و تحليل‌هاي المان محدود و نيز با استفاده از توابع رياضي قابليت اعتماد،‌ موفق شديم توزيع احتمال شكست لوله‌ها را بدست بياوريم و نيز مجددا با استفاده از تحليل‌هاي المان محدود، لوله‌ها بهينه شوند.

گفتني است،‌اين پژوهش در دانشكده مهندسي دريا دانشگاه صنعتي اميركبير توسط سجاد صفري مدبر نخستين دانشجوي دانش آموخته در گرايش ساخت در صنايع دريايي به راهنمايي دكتر مهدي سعيد كياست انجام شده است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.