سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای سومین سال متوالی از سوی نشریه بنکر:

بانک صادرات ایران از لحاظ 4 شاخص اصلی برترین بانک ایرانی معرفی شد

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط نشريه معتبر بنکر the banker که اقدام به رتبه بندي و تعيين 1000 بانک برتر جهان مي کند بانک صادرات ايران براي سومين سال متوالي را در سال 2012 برترين بانک ايراني از لحاظ شاخص­هاي «سودآوري» و «ميزان دارايي»، «قدرت بانکي » و «سرمايه اوليه» اعلام گرديد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانک صادرات ايران، در گزارش نشريه بنکر آمده است:‌ بانک صادرات ايران در بين بانک­ها داخلي از لحاظ شاخص «سودآوري»، « ميزان دارايي»، «قدرت بانکي » و «سرمايه اوليه» جايگاه برتر را کسب کرده و اين بانک با کسب 797 ميليون دلار سود بيشترين سودآوري را در بين بانک­هاي ايراني از آن خود کرده است.

همچنين اطلاعات منتشر شده توسط بنکر نشان مي دهد که از نظر معيارهاي «قدرت بانکي» و «سرمايه اوليه» در بين بانک­ها کشور بانک صادرات بهترين جايگاه را بر خود اختصاص داده و در مجموع اين بانک در رتبه بندي نشريه بنکر در سال 2012 به عنوان برترين بانک ايراني  در جايگاه 259 جهان قرار گرفته و يکي از بانک­هاي برتر خاورميانه انتخاب شده است.

گفتني است: نشريه بنکر که يکي از برجسته ترين مجلات بانکي-مالي دنيا محسوب مي شود، در بيش از 150 کشور در سراسر دنيا منتشر مي شود و منبعي کليدي براي اطلاعات و تحليل هاي صنعت بانکداري به شماره مي رود.

اين نشريه اطلاعات منحصر به فرد بيش از چهار هزار بانک را در خصوص انسجام دارايي ها، ميزان سودآوري و کارايي آنها در برابر رقبا را در اختيار داشته و به صورت ماهانه گزارش هايي در خصوص بازار سرمايه، مديريت ريسک، پروژه هاي مالي و بازرگاني و … در سطح دنيا منتشر مي کند.

مجله بنکر سالانه چندين جايزه در شاخه هاي مختلف از جمله انتخاب بانک سال، بهترين بانک سرمايه‌گذاري و نوآوري در فناوري هاي بانکي به بانک­ها اهدا مي کند. همچنين اين نشريه هزار بانک برتر جهان را بر اساس معيارهاي فوق مشخص کرده و بر اساس اطلاعات حاصل از صورت وضعيت هاي مالي حسابرسي سالانه بانکها در ماه جولاي ميلادي رتبه هر بانک را در ميان هزار بانک مشخص و در مجله به چاپ مي رساند يادآور مي شود: از بين 27 بانک داخلي فعال تعداد 13 بانک ايراني از لحاظ معيارهايي همچون سودآوري بانکي، نسبت سرمايه به دارايي هر بانک و بازگشت دارايي آنها، مورد بررسي کارشناسان بانکي نشريه بنکر قرار گرفته است و اين بانکها در ميان 1000 بانک جدول نيز رتبه هاي قابل قبولي را نصيب خود کرده اند./س
برچسب ها: بنکر ، بانک ، صادرات ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.