سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

محسوب شدن تولیدات کشاورزی به عنوان ملّی ترین نوع تولید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با توجه سهم قابل توجه 90 درصدی کشاورزی در تأمین مواد غذایی کشور تولیدات کشاورزی ملی‌ترین نوع تولید به‌شمار می‌رود.

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز با بیان اینکه بازار سرمایه در بخش کشاورزی ایجاد نشده است، افزود: در مباحث مرتبط با بازر مالی تمامی نگاه‌ها به بازار پول متمرکز و توجهی به بازار سرمایه نمی‌شود، در حالی که این امر در نگاه مهندسی اصلا مورد پذیرش نیست.

وی تصریح کرد: در بازار سرمایه نیز همانند بازار مالی باید ابزارها و نهادهای مالی تشکیل شوند، چرا که به‌دلیل فقدان بازار سرمایه در بخش، منابع مالی مردم در حوزه کشاورزی به بازارهای مالی ورود نمی‌یابد.

ایرانی فام ادامه داد: در حال حاضر در باور عموم نهاد مالی که باید در خدمت کشاورزی باشد تنها بانک کشاورزی است، در حالی که در نگاه مهندسی این امر پذیرفته نمی‌شود و بر این مبنا باید بخشی از نهادها و ابزارهای مالی در کشاورزی را نهادهای دولتی و بخشی دیگر را نهادهای خصوصی شامل شوند.

وی با اشاره بر اینکه باید تمام ابزارها و بانک‌ها در این بخش نقش‌آفرینی کنند، یادآور شد: در کنار ظرفیت‌سازی کارشناسی که برای بخش کشاورزی لازم است، ایجاد فضا و محیط سرمایه نیز یکی از عوامل اصلی توسعه و پیشرفت این صنعت به‌شمار می‌رود.

ایرانی فام عمده انتظارات و نگاه‌ها را در صنعت کشاورزی معطوف به بخش تولید دانست و یادآور شد: انتظار می‌رود کسانی که می‌خواهند از بازار مالی خدمات دریافت کنند، یا از بخش دامی باشند و یا در حوزه باغی اشتغال داشته باشند؛ درحالی که کشاورزی تنها به تولید معطوف نمی‌شود بلکه شامل حوزه‌های دیگری همچون بازرگانی، خدمات فنی و مهندسی و... نیز می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم منطبق‌سازی آینده با نگاه مهندسی اظهار داشت: امروزه در بازبینی محیط کشاورزی به مسایل متعددی در حوزه تولید برمی‌خوریم که بخشی از آنها ناشی از نبود اقدامات و نگاه مهندسی در بخش است که به همین نسبت می‌توان به این جمع‌بندی رسید که سایر حوزه‌ها نیز مانند اطلاع‌رسانی، مالی و... نیاز به باز مهندسی دارند./ب

 

برچسب ها: محسوب ، تولیدات ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.