سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

دو هزار و 969 گواهی كالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی در خوزستان صادرشد

كارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره كل استانداردخوزستان گفت: در 9 ماهه امسال، دو هزار و 969 موردكالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی توسط آزمایشگاه های همكار دارای صلاحیت انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،'علی ركابی زاده' اظهارداشت: این اقدام با توجه به نیاز جامعه به اندازه گیری های درست و جهت اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه انجام شده است كه سطح دقت آزمون ها را تا حد قابل قبولی افزایش داده است.

وی افزود: دستگاه های اندازه گیری باید به طور دوره‌ای كالیبراسیون شوند زیرا گذشت زمان، فرسودگی و حوادث غیرقابل پیش بینی باعث می‌شوند تا قابلیت ردیابی نتایج آنها با استانداردها زیر سوال رفته و نیازمند تایید مجدد باشند.

ركابی زاده تصریح كرد: برای تجهیزات كالیبره شده از سوی اداره كل استاندارد خوزستان گواهی كالیبراسیون صادر شده و ضمیمه دستگاه می‌شود.

كارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره كل استاندارد و تحقیقات صنعتی خوزستان اضافه كرد: در این مدت و در راستای اجرای طرح آزمون ادواری وسایل توزین و سنجش تعداد دو هزار و 71 نازل عرضه سوخت مایع نیز در خوزستان، توسط شركتهای تایید صلاحیت شده بر اساس دستورالعمل ' آزمون دوره ای پمپ های توزیع سوخت مایع' مورد آزمون قرار گرفته اند كه تمامی نتایج آزمون مورد قبول اعلام شده است. /ع
برچسب ها: گواهی ، تجهیزات ، صادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.