سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بررسی شد

نقش دین بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی مردم/حزبی "مردمی" می‌شود که مهر دین بر پیشانی داشته‌ باشد

عضو شوراي مرکزي جامعه روحانيت مبارز با بیان اینکه حزب و مذهب هر دو بر تصمیم‌گیری‌های سیاسی مردم تاثیرگذارند، گفت: اصولگرایی بیش از آنکه یک جریان سیاسی باشد، یک جریان پیرو دین است که هر گروه و حزب با پایبندی به ارزش‌ها و اعتقادات دینی می‌تواند با اصولگرایان وحدت نظر داشته باشد.

حجت الاسلام حسين ابراهيمي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ دربار میزان تاثیرگذاری "احزاب ایران" و"مذهب" بر تصمیم‌گیری‌های سياسی مردم اظهار داشت: هر کدام سهمي در اين مسئله دارند، نمي‌توان گفت حزب علت تامه است يا مذهب، اما مي‌توان در اين مورد ترتیب قائل شد.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است اصولا "مذهب" نقش اول را در تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی مردم ایران دارد، عنوان کرد: در ایران هر وقت احزاب در چهارچوب اسلام فعاليت ‌کردند، يعني از رهنمودها و برکات دین اسلام بهره و سود جسته اند و مردم نیز با آنها در مسائل سیاسی همراه شده اند.

حجت‌الاسلام و المسلمين ابراهيمي با اشاره به نقش تشکل‌ها و احزاب دینی قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: جامعه روحانیت مبارز از جمله تشکل‌هایی است که به اعتبار دين فعاليت مي‌کند؛ همچنین به اعتبار اینکه يک تشکل اسلامي، دلسوز و علاقه مند به نظام اسلامی با سوابق درخشان در طول تاريخ قبل و بعد از انقلاب بوده است؛ مردم به آن اعتنا و توجه ويژه دارند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با اشاره به سابقه درخشان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسائل دین و سیاست، یادآور شد: حزب موتلفه اسلامی نیز برآمده از هيئات مذهبي بازار تهران قبل از انقلاب بوده است که در ايجاد انقلاب و کمک به منويات حضرت امام خمینی(ره) با سابقه درخشان، نقش ارزشمندي قبل و بعد از انقلاب اسلامی داشته است؛ موتلفه اسلامی نیز مصداق یک حزب موفق است که اعتبار خود را از دین می گیرد.

حجت الاسلام و الامسلمین ابراهیمی در ادامه درباره اظهار نظر يکي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه «اصلاح‌طلبان و اصولگرايان بیرون با هم دعوا می‌کنند، اما در افطاری و عروسی با هم هستند»، گفت: اگر پایبندی به ارزش‌هاي ديني از سوي اصلاح طلبان صورت بگيرد مي‌توان گفت با اصولگرايان داراي وحدت نظر هستند.

وی با اینکه اصلاح طلبان خلاف آن چه گفتند عمل کردند، یادآور شد: اصلاح طلبان از ارزش‌هاي اسلامي، مقدسات دين و ولايت فقيه عبور کردند که اين ثابت مي‌کند اصلاح طلبی و اصولگرايی ماهیتا متفاوت هستند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطر نشان کرد: اصولگرایی بیش از آنکه یک جریان سیاسی باشد، یک جریان پیرو دین است که هر گروه و حزب با پایبندی به ارزش‌ها و اعتقادات دینی می‌تواند با اصولگرایان وحدت نظر داشته باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: ابراهیمی ، احزاب ، ایران ، مذهب ، دین ، کار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.