سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سجاديان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فصل الخطاب دانستن ولايت فقيه مي‌تواند وجه تشابه دو جريان اصلي سياسي کشور باشد

مدير مسئول سابق روزنامه کارگزاران با متفاوت دانست ماهيت دو جربان اصلاح‌طلبي و اصول‌گرايي کشور اظهار داشت: اينکه همه جريان‌ها، مقام معظم رهبري و ولايت فقيه را فصل الخطاب بدانند، مي‌تواند وجه تشابه و عامل نزديکي دو جريان اصلي سياسي کشور باشد.


مرتضي سجاديان در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛‌ درباره اظهار نظر يکي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه «اصلاح‌طلبان و اصولگرايان بیرون با هم دعوا می‌کنند، اما در افطاری و عروسی با هم هستند»، گفت: این تعبير جالبي نيست و اين معنا را مي‌رساند که سياسيون در درون با يکديگر موافق و در مقابل مردم خود را مخالف نشان مي‌دهند و جو جامعه را متشنج مي‌کنند؛ من با اين نظر مخالف هستم.

وي افزود:‌ من اين تعبير را به نحو ديگري قبول دارم؛‌ اين چنين که نظام به عنوان یک محور و حبل‌المتین قرار دارد و همه مي‌خواهند به آن چنگ بندازند؛ این خیلی خوب است به عبارتی وحدت در عین کثرت است.

مدير مسئول سابق روزنامه کارگزاران گفت: اينکه همه جريان‌ها رهبري و ولايت فقيه را فصل الخطاب بدانند، مي‌تواند وجه تشابه و عامل اتحاد دو جريان اصلي سياسي کشور باشد.

سجاديان با تاکيد بر اينکه اصولگرا‌یان و اصلاح طلبان مي‌بايست در همه عرصه‌های نظام حضور یافته و  یکدیگر را به نقد کشند تا انقلاب اسلامی به موفقیت برسد، عنوان کرد: علی رغم همه نقدها، جمهوری اسلامی در جایگاه بسيار مناسب جهاني نسبت به خیلی از کشورها قرار گرفته است؛ اینکه دنیا و بسیاری از منعدین نظام بدنبال برخورد و تحریم علیه جمهوری اسلامی هستند بدلیل رشد و توسعه نظام است.

اين فعال اصلا‌ح‌طلب در ادامه درباره پراکندگي درجريان اصلاحات و امکان وحدت در اين جريان عنوان کرد: اصلاح‌طلبان باید به وحدت برسند اما، واقعیت طوريست که بعید می‌دانم این وحدت بدست آید، همانطور که تاکنون نتوانسته حول محور یک کاندیدا به وحدت و تجمیع برسند؛ البته این می‌تواند به دلیل یک‌سری سیاست‌ها باشد.

وي همچنين تصريح کرد: با توجه به اظهارنظر‌ها و برخورد‌هایی که شاهد آن هستیم رسیدن به وحدت برای اصلاح طلبان سخت است؛ مردمی که دوست دارند اصلاح‌طلبان روی صحنه آیند منتظرند ببینند چه گزینه‌ای از سوی جریان اصلاح طلبان معرفی می‌شود و آیا این فرد توانایی مدیریت کشور با توجه به شرایط حساس امروز را دارد یا خیر.

سجاديان درباره "کانديداهاي مطرح شده اصلاح‌طلب" اظهارداشت: ترجيح مي‌دهم هيچ يک از اين آقايان کانديدا نشوند، چرا که امروز يک کانديداي اصولگراي متمايل به اصلاح‌طلبي شانس موفقيت دارد.

مدير مسئول سابق روزنامه کارگزاران دراينباره افزود: يک شخصيت اصولگراي متمايل به اصلاح‌طلبي مي‌تواند بستري را فراهم کند تا نيروهاي متخصص، حاضر به همکاري در تيم وي باشند؛ رئيس‌جمهور تنها هماهنگ‌کننده است و اين "وزرا" هستند که بايد متخصص و کارآمد باشند. اين که چه کسي بتواند اين نيروها را جمع کند و اين افراد متخصص نيز حاضر باشند با اين فرد همکاري کنند بسيار مهم است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.