سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/از ابتدای سال جاری؛

بيش از 700 جلسه ترتيل قرآن در حرم رضوي برگزار شد

رييس اداره علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای سال تاكنون 750 جلسه ترتيل با حضور 200 قاری كشوری و بين‌المللی كه 60 نفر آنها از بانوان قاری بودند، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد مهدی لسانی،با بيان اينكه رويكرد خراسان رضوی بايد قطب بين‌المللی در حوزه تمدن باشد، گفت: مشهد قطب قرآنی جهان اسلام است بنابراین بايد به احيای تمدن قرآن در خراسان رضوی توجه بیشتری شود.

وی با تاكيد بر اينكه بايد بانك اطلاعاتی جلسات قرآن كريم مشهد و استان جمع‌آوری شود، بيان كرد: فقط در شهر نيشابور 150 جلسه خانگی قرآن داريم و بين 400 الی هزار جلسه قرآن در سطح مشهد به صورت خانگی و در قالب هيئت‌ها در حال برگزاری است.

لسانی از ارتباط ساليانه بيش از يك و نيم ميليون نفر با دارالقرآن الكريم حرم رضوی در خصوص مباحث قرآنی اشاره و تصريح كرد: 25 هزار زائر غيرايرانی با اين مجموعه در ارتباط هستند و همچنين 25 درصد از بیش از یک و نیم میلیون نفر، مجاور و 75 درصد زائر از تمامی نقاط كشور از فعاليت‌های دارالقرآن الكريم حرم رضوی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان قرائت هزار و 95 اذان زنده حرم رضوی طی سال، ابراز كرد: 20 موذن از قاريان بين‌المللی و كشوری در افق‌های صبح، ظهر و مغرب تلاوت قرآن و اذان حرم امام هشتم(ع) را بر عهده دارند.

لسانی به برگزاری جلسات ترتيل نه ماهه سال جاری دارالقرآن الكريم حرم رضوی اشاره و ابراز كرد: از ابتدای سال تاكنون 750 جلسه ترتيل با حضور 200 قاری كشوری و بين‌المللی كه 60 نفر آنها از بانوان قاري بودند، در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در حرم امام رضا(ع) با حضور قاريان مصری برنامه زنده تلويزيونی داشتيم كه بر همين اساس با همكاری آستان قدس رضوی، صدا و سيما و سازمان اوقاف و امور خيريه شش محفل قرآنی با حضور دو قاری مصری در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

رئيس اداره علوم قرآن و حديث آستان قدس رضوی افزود: ما در محافل قرآنی سال جاری، 10 قاری خارج از كشور دعوت کردیم كه 7 قاری از مصر و 3 قاری از عراق بودند؛ اين افراد در شب ميلاد امام رضا(ع) به تلاوت قرآن پرداختند.

لسانی با اشاره به انسجام و وحدت اسلامی بين شيعه و سنی اظهار كرد: امسال با شكوه‌ترين كرسی تلاوت جهان اسلام را در شب قدر در حرم مطهر رضوي برگزار كرديم.

وی از برپايی 240 كلاس مهدالرضا(ع) در سطح كشور خبر داد و بيان كرد: 5 هزار كودك در مشهد و 10 هزار كودك در كل كشور از كلاس‌های آموزشی مهدالرضا(ع) ويژه گروه سنی 6 سال استفاده می‌كنند/ع.

برچسب ها: برگزاری ، جلسات ، قران ، حرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.