سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشریه "به سوی ایران 1404 "؛

موشک ماهواره بر«سفیر» معرفی می شود

اولین شماره نشریه "به سوی ایران 1404" با معرفی اولین موشک ماهواره بر ساخت ایران با عنوان «سفیر» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه 5 منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای فردوس، در راستاي وظايف و ماموريت هاي محوله و تاكيدات مقام معظم رهبري  در معرفی دستاورد های نظام جمهوری اسلامی ایران   مدیریت فرهنگی هنری منطقه5، اقدام به انتشار نشریه دیواری "به سوی ایران 1404"نموده است.
بر همین اساس فرهنگسرای فردوس این محصول را به نهادها و مراکز فرهنگی معرفی و زمینه توزیع گسترده آن در سطح کشور را فراهم می آورد و از این رو از تمامی نهاد ها ، سازمان ها و مراکز فرهنگی ، اجتماعی و حتی اقتصادی می توانند برای دریافت اشتراک این نشریه دیواری از طریق فرهنگسرای فردوس اقدام کنند.
این گزارش می افزاید طراحی و ساخت "نخستین موشک ماهواره بر ” «سفیر»، در سال 1377 آغاز شد و طی 10 سال فرآیند بومی سازی آن کامل گردید و از مشخصات این موشک می توان به 22 متر طول،25/1 متر قطر و 26 تن وزن دارد و دارای دو موتور مرحله اول و دوم است که موتور دوم آن، خود از دو موتور مجزا تشکیل شده است و بیش از 10 هزار قطعه در اجزای مختلف سفیر به کار رفته است.
گفتنی است پس از «سفیر» موشک ماهواره بر ایرانی سینا-1 در تاریخ 5 آذر1384 به وسیله یک ماهواره بر روسی به فضا پرتاب شد.
علاقه مندان می توانند با مراجعه به فرهنگسرای فردوس به نشانی میدان صادقیه ، بلوار فردوس ، بعد از چهارراه مخابرات و یا با تماس با شماره های 44002269 و 70 اشتراک این نشریه دیواری را دریافت کنند./ي2
 
برچسب ها: نشریه ، موشک ، ماهواره ، سفیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.